Black Cat Appreciation Day
Idag har det varit och är fortfarande, fram till Midnatt:
En dag då hela Världens Kattälskare firar den Svarta Katten.
Och varför dessa har en egen dag, jo troligen beror det på alla dessa människor som fortfarande ser dem som onda och mindre värda än andra Katter. Som om Kattens status inte vore låg utan detta förakt/rädsla..
Så jag tänkte passa på och fråga om ni har några erfarenheter av Svarta Katter? Ni kanske t.o.m. har Svarta Katter idag?
Kul tråd :) !
Jag hade en svart katt som jag döpte till Lakrits när jag var barn. Han var en vanlig bondkatt men sååå underbar och vacker :) han såg ut som en panter som glänste i solen. Han brukade få i uppgift att väcka mig på morgonen när jag skulle till skolan. Då brukade mamma släppa in honom i mitt rum och så stack han in klorna under täcket och lekte med mina tår/fötter och när han märkte att jag vaknat till så kom han upp och gosade med mig och la sig på min hals en stund tills jag vaknat till ordentligt sedan var uppdraget slutfört och han gick iväg igen :). Det finns nog inget bättre uppvaknande :) .
Åh va sött! Tack för att du delade med dig :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul att svarta katter har en egen dag. Jag älskar svarta katter och har en som är som en liten panter. Smal och smidig fast hon är 11 år.
Javisst är det! Jag tycker det var på tiden..
Dagen har nog funnits ett tag men det var först i år som jag fick veta det ;)
Åh, jag har själv aldrig haft en Svart katt längre än ett par dagar, den var fosterhemskatt kan man säga och fick ett hem rätt snart :)
en bekant som sålde kattungar fick knappt sina svarta sålda alls, jag kunde inte förstå det då jag tyckte dom var finast i kullen både i form och färg.
konstgt det där hur männiksor är, fast jag ska inte säga något, jag har bara honor ;)
Jag känner igen det där, jag tycker också Svarta är urfina och inte alls något att lägga åt sidan. Har dock ingen själv just nu.. Men skulle inte ha något emot och ha en Svartnos på nytt :)
Hehe.. Det är så olika, och att ha av samma kön ser inte jag som något lika hemskt som att dissa Svarta katter för att de är just Svarta..
Här har jag båda könen :)
Det tror jag är huskatter som inte blir sålda. Bombay t.e.x. som är svart har nog inga problem med att bli sålda.
Okej.. fast jag har personligen hört om både Svarta huskatter och Svarta raskatter som varit svåra att sälja.. De Svarta brukar oftast vara kvar..
Skönt å höra att det finns undantag :)
Det är ju en sak om en ras domineras i svart, då är de som söker katt av den rasen oftast intresserade av mörkare färger men i raskatter och huskatter där många färger är valbara ryker mång andra innan svarta.
Jag har en svartvit huskatt hos mina föräldrar och en svartivit här hos mig, sen har jag en svartpadda (tror det heter så iaf även fast hon har en hel den guö/rött) och sen brunmaskad!
Skaffar jag en till kisse i mitt liv blir det en blå eller hel svart :)
#9 Du har såklart en stark poäng :)
Svarta katter är ju superfina. Skulle själv vilja ha en helt svart katt ^^
#12 Min dröm är att hitta en hel svart cornish rex som verkligen är svart och inte små grå. Då skulle jag bara tuta och köra! eller ja jag skulle ju givetvis kolla in föräldrar och se till att den kom från en bra uppfödare o.s.v men jag hoppas och tror ni förstår
#12 Haha samma här. Har redan kommit på ett namn också.
Bara därför lär jag aldrig få min svarta cornish.

Två svarta katter bor det här.

Jag har fallit för många katter genom åren som personal Örebro Katthem, men de som nästlat sig in allra mest är Crespo, Plopp, Ruff, och Madison, alla mycket vackra och alldeles kolsvarta katter :)

Är med i den gruppen på FB, en sak som jag tycker skall visas fram. De svarta katterna är de mest oönkade och i USA är det flest svarta katter som avlivas pga det =((((
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Som sagt, här har vi bara haft en sk fosterkatt som var kolsvart. Men skulle inte ha något emot och ha en i familjen också :)
#18 Folk är bra konstiga svarta katter är såå vackra dessutom kan man döpa dem till lakrits ;) . Sikka skönheter på bilden :) !

Jag har världens vackraste svarta hankatt här hemma. Eremiten heter han, finns nog ingen underbaraste. Ser väldigt manlig ut med kraftigt ansikte. Så fin!
Jag tycker om alla katter oavsett färg! 
Alla svarta katter som jag träffat har konstigt nog grövre päls och pälsen blir statisk väldigt lätt och om katten ligger och rullar på golvet så kan en smula fastna riktigt bra i pälsen. De hårar lite mer tycker jag. Någon som vet något om detta?
Min storebror hittade en svart katt ute i skogen som han tog hem, min pappa tog tillslut hand om den (nu så har han tyvärr rymt) och han var jättegosig!
Han ställde sig upp på baktassarna för att stryka sig så långt upp på benen som möjligt och han tryckte så hårt med huvudet när han gosade så att tänderna skrapade över fingrarna. En riktig snäll och go' katt som jag aldrig glömmer. 
#21, kan det vara så att svart katthår syns tydligare än ljusare hår på golv, i soffan mm? Speciellt om det är så som du säger att pälsen är grövre så kan det ju vara så att även om de inte fäller fler hårstrån så syns det betydligt mer.

#21, min svarta katt fäller knappt hår alls, och han har en väldigt väldigt bebislen päls, han är 1½ år nu.
Här hemma har jag en svart vacker långhårig skogskatt just nu :) och i tonåren när jag bodde hos mina föräldrar så hade vi en vacker korthårig slimmad svart katt, såg ut som en panter, väldigt elegant, med otroligt glansig päls :) hon lever inte längre idag, men hon blev runt 14-15 år gammal iaf ^^ hade henne från det att hon var 1 år.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#22 Jag vet inte, men det är säkert så att mörkare päls syns bättre. Men alla katter fäller nog lika mycket (ungefär lika mycket) så det bara ser ut som att det är mer än andra.
Men det här med statisk päls? Har någon var med om det? Detta ser jag dock bara på korthåriga svarta katter och inte långhåriga.
# 21 Det är inte så att svarta katter har en strävare päls,det beror på ras och ursprung. Inte helle fäller de mer än andra katter. Min lilla svarta är en kortpälsad historia och hon är inte mer elektriks än någon av mina andra katter.
Fäller mest gör min blå britt då han har en enorm päls och därefter min cremefärgade britt. Huskatterna har lite päls i jämförelse med britterna.
#26 Jag har aldrig träffat en svarthårig katt med sträv päls.
De korthåriga svarta katterna som jag träffat hade grov päls. Inte sträv 
Så här vacker är hon!
[IMG]http://i831.photobucket.com/albums/zz234/SnowMemory/Mozzanred1.jpg[/IMG]
Bilden kom tydligen inte med:(