Vad tycker ni?
Hejsan !
Börjar med att tala om att jag just insett att ALLA mina tidigare trådar hamnat under fel rubrik
för det var först igår kväll som jag förstod att det fanns olika avdelningar he he !
Frågan handlar om den återkommande frågan MATEN :) !
Efter att ha läst svar i egna trådar samt läst i andra trådar här på forummet har jag kommit fram till följande ang maten:
Jag har införskaffat whiskas junior torrfoder (för att det är vad de får hos uppfödaren) sedan har jag också införskaffat ett 400g paket RC kitten 36 torrfoder ( lite osäker på siffran) och ska även köpa mjaus blötmat.
Jag tänkte först skola över dem från whiskas torrfoder till RC:s kitten foder och sedan vidare till mjaus blötmat och sedan bara ha RC torrfoder lite grann då och då (tänkte för tändernas skull).
Vad tror/tycker ni om detta är det en bra tanke ?
Ni får gärna råda mig ang tidsperiod för överskolning och även i vilken ordning eller tja bara allmänt tala om era åsikter och råd :) !
För tändernas skull är det bättre att dom får en rå kycklingvinge då och då.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Bra tänkt!
Jag tycker gott att du kan skippa torrfoder helt sen, bara ha någon pyttepåse som godis att kasta ut ibland. Bra sysselsättning. För att främj tandhälsan kan du istället ge dem ett par råa självtinade kycklingvingar per vecka, kanske isärklippta i lederna för att underlätta eftersom de är rätt stora. Låt dem gnaga råa kycklingben alltså! Torkade kycklinghalsar är också kanonbra, det finns i vissa djuraffärer. Finns det inte kan du be dem börja ta hem det eftersom det är så bra mot tandsten på bland annat katt och iller.
1# 2# Oki :) , vet inte varför men jag hade fått för mig att de kunde få mask av rå kyckling , men det kanske bara var ngt jag fått för mig he he :).
Jag har även köpt ngn typ av kattgodis också det är små hårda tärningar av kyckling och det 100% köttinnehåll i dem men det tänkte jag bara ha som just bara godis :). Kan man ge dem sånt "pytte lite" redan när de flyttar in ( så de gillar oss lite snabbare :) ) eller är det dumt för magen?