Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1623 ggr
Moalinn
0

En seriös fråga, Hur blir man..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

av med alla dessa datanördar?!

Går inte en sekund innan katten är uppe och klampar runt på datorn och skriver massa konstigt till folk och fixar inställningar man inte visste fanns. Någon mer som har någon datanörd hemma?

Ofta vet jag att det är kattungar som älskar att sova på datorerna, men mina katter dom kan ligga på hela datorn, eller så sitter dom och trampar på tangentbordet och även ser hur bokstäverna rör sig på skärmen, även pilen då. Knäppa katter!

Har ingen bild när min lilla Tiara på typ 5 år sitter och verkligen leker datanörd utan bara nyss när hon kände för att sova på det! (: 

Hoppas att någon mer har dessa datanördar och inte bara jag, och att ni har bilder på det! Skrattande

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

dock så använder hon inte tassarna så mycket här, men dom är ändå söta!

Medarbetare på Djurfoto

Laini
0

Haha, jag har nyss ägnat en halv fredagskväll åt att panikgoogla och fixa datorn eftersom min kisse lyckades invertera färgerna på min skärm. Inte kul när jag plötsligt inte såg nånting och inte lyckades återställa. Tur att jag har lite mänskliga datanördar i umgängeskretsen som kunde hjälpa till!

Annars brukar jag kalla min katt "Shuffle" eftersom man aldrig vet vad som kommer näst på spotify när han är igång och trampar. Men man förstår ju att det är varmt och skönt att ligga där, plus förstås uppmärksamheten… :)

Moalinn
0

Åh, härligt, eller inte :p
Man vet aldrig vad dom kan ställa till med men jag har aldrig "hjärta" till att ta bort dom för dom är ju så söta! Min dator är inte så mycket varmare än jag själv faktiskt, men om man kan sova samtidigt som man får klapp på huvudet så är väl det bättre än en varm och skön säng där man ligger för sig själv :)

Medarbetare på Djurfoto

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har jag flera datornördar…:P De har hittat otaliga kommandon jag inte visste fanns… nu ser jag alltid till att stänga laptopen då jag går från datorn, de hindrar dem lite iaf att göra alltför mkt inställningar. På vanliga datorn tar jag bort trådlösa tangentbordet…

Sophey
0

Sa har kan man se ut efter en lang natts arbete Flört

Medarbetare på matlust

Jina
0

Luna älskar värma rumpan på min laptop! Såååå skönt ju. Och hon hittar alltid spännande genvägar för att ändra mina inställningar.

Fast nu sedan några år har jag installerat CatNip. När för många tangenter trycks ned samtidigt låser det tangentbordet och texten "Cat-like typing detected" kommer upp :)

Laini
0

#6 Va, detta måste jag genast införskaffa! När, hur, var? :)

Moalinn
0

haha, skönt att man inte är ensam. (:

Medarbetare på Djurfoto

[Anunnaki]
0

Känner alltför väl igen TS-bilden. Annars har flera av mina kommit på att det blåser härligt varmt och skönt från fläkten i datorn. En gång vred  en av mina katter på skärmbilden 90 grader men pekplattan var som förut! Gissa om det tog mig tid att ändra tillbaka när upp på pekplattan var vänster på skärmen plus att jag inte visste vad jag letade efter i menyerna.

Lovisa ligger ofta på datorn när jag inte använder den. Kurre och Smirre ligger rätt ofta på mina armar på varsin sida av datorn när jag ska skriva.

Vissa bokstäver har svårt att komma med för det finns rätt mycket katthår under tangenterna.

Men, men de är ändå alldeles väldigt gulliga, allihop.

Lite OT men jag lägger med en liten novell som jag skrivit som har anknytning till datorer och tangentbord men inte katter.

[Lillfjanten]
0

Ett enkelt svar på en "seriös" fråga: stäng av datorn/viloläge. lägg laptopen i fodral.

Moalinn
0

Jobbigt när man sitter vid datorn jue ..

Medarbetare på Djurfoto

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nördar vet jag inte men data-MARODÖRER Skrikandes Om jag glömmer fälla ner locket på laptoppen roar sig ena missen med att med en klo flippa bort tangenterna…en å en så då får man kräla runt och leta dem

Moalinn
0

haha, det gör inte mina katter utan dom sitter mest och trampar runt och hoppas på att få lite uppmärksamhet.. :p

Medarbetare på Djurfoto