Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2157 ggr
ravenkitty
0

Favoritmärken när det gäller foder

Här kör vi med Royal Canin och är oerhört glada för det. Har hört mycket skit om RC men för oss är det bästa valet. Mitt tips är att prova sig fram och köra med det som funkar bäst för just era katter och inget annat. På helgerna händer det här att det blir Sheba, som brukar vara mycket uppskattat.

Vilket fodermärke (eller flera) är era favoriter?

(Negativa åsikter om andras val undanbedes)

mathiason
0

Tycker att Royal Canin är bra, det har fukat bra på Fiona =)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

ravenkitty
0

#1 Skoj och höra Glad

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tidigare använde vi ICAs blötmat Nu har de ju tyvärr bytt recept så nu blir det oftast Mjamaten som serveras.

Stolt ägare till tre La permer

ravenkitty
0

#3 Vi märkte det med..

Vilket är lite synd för innan så var ju ICAs ett bra budget alternativ.

Mjau kanske iofs alltid varit ett bättre budget alternativ..

Jourhemmet
0

Porta 21 sensible till dom vuxna, RC:s babycat 34 till dom små och blötmaten Bozita och Mjau till alla.

ravenkitty
0

#5 Aha, låter som en fin mix.

Porta 21 är nog det enda vi ALDRIG testat. Finns det något märke som ligger nära Porta 21 så man vet ungefär vad det är för nått?

Cockerspaniel
0

Jag kör Pro Plan Light och Pro Plan Kitten :)

IceJossan
0

Jag kör samma som #5, fast inte Bozita.

[Emma--]
0

Orijen och mjau blötmat. Men ska eventuellt byta bort orijen. Vill gå över enbart till blötmat men då äter inte ena katten ordentligt. Mjau tycker jag funkar bra i alla fall.

jollycox
0

Ena katten äter i stort sett bara blötmat och då är det mjau. Andra katten äter både blötmat och torrfoder, RC young male, men ska byta till orijen och förmodligen börja ge honom med blötmat också.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

skogis Tiger
0

Slänger in en fråga här också , hoppas det är ok för TS !

Vilka alternativ finns i mjaus blötmat finns det ngt bra alternativ för kattungar (12-14v gammla)?

De får whiskas junior hos uppfödaren just nu och vi ska köra på det ett litet tag så dem inte får magproblem men jag undrar lite som TS när kan man börja byta till blötmat och kan man ge mjaus redan när de är små?

Bör dem inte också ha ett torrfoder (för tändernas skull) vid sidan av blötmaten?

skogis Tiger
0

Såg att jag råkat blanda ihop TS fråga med en annan tråd jag just läst :P !

Ber så mkt om ursäkt för det !

katterna
0

Här hemma kör vi med RC Young male i både torrfoder och blötmat. Vi har testat oss fram med andra märken. Men nu har det blivit denna sorten och katterna tycker om det :)

[Norrbysa]
0

Orijen är min favorit. Fungerar toppen med mina katter. Hade RC innan och då spydde dem, hade lös avföring och gick upp i vikt..

Katzuki
0

Jag har en blandning av orien, james wellbeloved och porta 21 :) då och då slänger jag med lite rc main coon kulor, katterna gillar att leka med dem innan de äter dem ;P

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus