Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 7723 ggr
Imitra
4

få analsäckarna tömda?

Min ena katt har återkommande problem med analsäckarna, eller rättare sagt den ena av dem.

Hon börjar lukta illa som tusan, man kan inte ens snusa henne på ryggen för att hon stinker så.

Oftast kan jag lyckas klämma ur analsäcken själv, men det kommer ju tillbaka hela tiden och det tar ett bra tag innan jag lyckas.

idag lyckades det inte alls.

Min katt är försäkrad, men täcker försäkringen att vet. får tömma säckarna på henne? Vad kostar det på ett ungefär annars?

så fort jag är där och pillar skriker hon ju till, så det måste ju göra ont när hon går på lådan osv.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det låter som din katt hehöver veterinärhjälp och ev PC. Vad besöket kostar är väl olika beroende på klinik

sahar08
0

Jag skulle nog ta kissen till veterinären för att kolla. Ring ditt försäkringsbolag och fråga. Det enda jag blev väl informerad om var att försäkringen inte täcker tandrelaterade problem såsom ex tandsten. Men ring och hör med dom. Dock skulle jag ta kissen till veterinären oavsett så slipper man oron och ovetskapen om vad det är för fel. Lycka till!

Josefa
0

Tror inte att kostnaden hos veterinäre kommer upp i självriskkostnaden. iaf inte om analsäckarna bara ska tömmas.

mathiason
0

Tror som Josefa. Försäkringarna brukar ta analsäckarna, men oftast kommer man inte upp i självriskerna. Då får man ju betala det själv. Men måste man göra det flera gånger så kan man spara kvittona och slå ihop så kan man skicka in senare och få pengar tillbaka. En så kallad självriskperiod =) (jobbar i reception på djursjukhus)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Quincy
0

Om det är ett återkommande problem så har jag hört att man kan operera bort analsäckarna hos vetten, du kan ju höra och se vad de säger.

Imitra
0

jag lyckades tömma dem nu, dock luktar hon illa i ca två dagar efteråt ändå.

Eftersom jag lyckas tömma dem så ska jag spara ihop lite pengar och sen rådgöra med veterinär om de bör tömmas där.

Madamej.blogg.se

[Lillfjanten]
0

har du inte råd att ta katten till veterinär nu? isåfall, hur gör du om det blir något allvarligare som behöver fixas omg? jag hade åkt iväg med katten istället för att klämma själv varje gång och plåga katten, du säger ju att den har ont.

Imitra
0

Den har inte ont nu när jag klämt dem och det behöver bara göras typ varannan månad.

Min ekonomi diskuterar jag inte med andra, men skulle det ske något som är akut så har jag självklart pengar till vet.

Madamej.blogg.se

annzoo
0

#8 men om du har pengar till akuta problem varför åker du inte in och få analsäckade renspolade och ev medicin som gör att katten inte får samma problem som tidigare. Din katt har/hade extrem smärta.

sen bör du fundera om det är fodret som orsakar att analsäcksproblemen kommer tillbaka hel tiden eller om det är något annat som gör att de inte töms på naturlig väg.

Har katten hård eller lös avföring?

Imitra
1

för att detta inte är ett akut problem eftersom jag kan tömma dem själv.

någon moderator får gärna låsa tråden.

Madamej.blogg.se

[Lillfjanten]
0

när du säger att du ska spara pengar och undrar över självriskter för att gå till veterinären så är det du som börjar prata om din ekonomi. och visst är det väl ett akut problem då katten har ont av det, även om det enligt dig "bara" behöver göras varannan månad. det bästa vore väl om din katt slapp smärtan och klämmandet? när du skriver här så får du olika svar,inte alltid de du vill och hoppas på.

Imitra
1

ja men visst är det väl bra då att jag har pratat med min vet. förut och han säger att så länge jag lyckas klämma dom så är det ingen fara!

Jag ville bara veta hur mycket det gick på eftersom jag funderar på att spola dem i framtiden så kanske det här problemet försvinner för alltid.

Madamej.blogg.se

[Lillfjanten]
0

det kunde du ju ha frågat din veterinär.