S* Fennec´s Waltzing Matilda (Tilly)
Tänkte idag på att min Tilly redan är 13 år. Vi köpte henne när jag var 4 år och hon var 1 år. Tänk vad tiden gått fort och hur gammal hon börjar bli. Tilly är abolut enligt mig, världens bästa katt. Hon är en kasterard Devon Rex hona. Hon är allergisk mot fisk och har en hudsjukdom som gör att hon tapapr sin päls "fäller" sin hud. Även tänderna lossnar på henne.
Hon har, så länge jag kommit ihåg, alltid varit noga med att jag ska lägga mig i tid. Varje kväll runt kl 9 så stod hon i trappan och roppade på mig så högt hon bara kunde. Och hon gav sig inte förens jag låg nerbäddad i sängen och då tryckte hon sig tätt intill mig och tvättade sig och där låg hon med mig tills jag somnade. Sen gick hon ner till resten av familjen igen. Hon har alltid varit som en slags "mormor" brukar jag säga :) Hon har aldrig visat osäkerhet eller rädsla mot någon varelse. Om det kommer in nya hundar i huset och dom springer fram mot henne, så sitter hon bara där och tittar på dom. Och hundarna vet inte riktigt hur dom ska reagera, hon springer ju inte. Sen lyckas hon alltid få alla djur att respektera henne genom att slå till en gång på nosen och sen efter det så går hon fram och gosar med dom om dom lugnat ner sig och är stilla.
Hon är så underbar, ingen katt slår Tilly i min värld. Hon är så speciell! :)
Haha va roligt att hon alltid sett till att du lägger dig i tid 
#3 haha ja, det är riktigt roligt. Vet fortfarande inte varför hon gorde så. Hon bor hos syrran nu så hon kan ju inte göra det längre men hon gör det inte mot någon annan heller 
#4 Haha det kanske räcker att hålla koll på en
Tänk vilket jobb om hon skulle se till att alla går och lägger sig.
Ja precis! Haha tycker att det är så gulligt utav henne. Har aldrig hört talas om en annan katt som gjort så :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken kärleksfull berättelse om en högt älska missa 
Tack så mycket. :)
Ja älskad är hon verkligen! Det är så hemskt att hon börjar bli gammal :(