hankatt?
Hej, som ni alla (dom flesta tror jag) vet så har min katt fått ungar sen flera veckor tbx. Men det är så att en kattunge ska vi behålla och det ser verkligen ut som en hane, på könet. Men han har 8 spenar fick jag det till, är det en hona eller en hane? För det spelar ingen roll vilket kön för den ungen kommer kastreras/steriliseras ändå när den är lite äldre. Anledningen till att jag frågar är att jag inte vet om det är en hona eller hane.
sen vet jag inte varför han kommer till mig varje gång jag kommer in till rummet, klättrar upp i min säng och lägger sig tätt intill, hans mamma och syskon är ju i lådan bredvid sängen, varför väljer han en plats bredvid mig för? Detta har jag inget emot utan undrar bara, det är både mysigt och gulligt av honom men vill ju självklart att han sover och är med sin mamma och syskon..
Hoppas ni har några svar till dessa 2 frågor.
Tack på förhand, mvh M-L
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hanar har också bröstvårtor…men en sak har ju hanar som honor sakar: pungkulor :D
Om kattungarna är flera veckor bör du se pungkulorna tyligt, annars kan du sätta ut en rumpbild. Om du vet färgera på föräldradjuren kan de även i viss mån utesluta kön beroende på avkommans färg.
han har 2 små kulor så det är ju en hane :) blev bara lite förvirrad då dtta var min första kull, och jag vet att jag gjorde ett misstag med att inte sterilisera min katt innan , men nu är ungarna här och allt går bra. när dom är lite äldre så ska jag sterilisera mamman och när denna kissen är äldre så kastrerar jag honom :) nu undrar jag bara varför han väljer att ligga bredvid mig varje gång jag sitter i sängen osv, det känns ju kul att han vill, men han borde vara med sin familj? :o
Pst, det heter kastrera på honor också 
oj ok (a)
Vissa katter är mer sällskapliga än andra. Men detta kan mycket väl ändras under deras uppväxt, så att en annan av kattungarna kommer att vara mer sällskaplig nästa vecka.
ok! :)