Foder till Helig birma?
Hej!
Jag har nyligen fått hem en liten kattunge på fyra månader en hankatt. Det är en helig birma. Hon jag köpte honom av tyckte jag skulle fortsätta att ge honom Royal canins foder då han är uppväxt på det. Jag har kollat runt som sjutton men hittar inte vilket som skulle passa bäst, jag tänker på att hans päls ska fortsätta att vara lika fin, att han ska behålla god hälsa såklart och att det är anpassat efter hans ras och ålder! jag vore supertacksam för all hjälp jag kan få!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag för min del skulle sakta skola över honom på blötmat och lära honom att äta råa köttiga ben.RC torrfoder är inget jag öht skulle ge till en katt.
Stolt ägare till tre La permer
Vad tycker du är fel med RC torrfoder? Varför tycker du blötmat är bättre?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En katt är en ren köttätere som från början var ett ökendjur.Läs innehållsförteckninga på RC maten och jämför med innehållsförteckningen på tex mjau blötmat.
Sen kan du fundera en liten stund på varför jag inte gillar torrfoder,
RC är inte något bra torrfoder om man nu ska envisas med att ge torrfoder så ska man åtminstånde ge ett med en hög kötthalt.
Stolt ägare till tre La permer
Här kör vi med RC och mixar det ibland med Bozita och Mjau blötfoder. Det fungerar alldeles utmärkt, vet att det finns dem som dissar RC totalt men för oss har just det fodret gjort skillnad. Har provat oss fram och var något tveksamma till RC efter att läst inlägg osv men testade och det var rätt foder här.
Jag tycker att RC är väldigt bra men som sagt smaken är olika. Det finns lika många åsikter som det finns foderalternativ och mer ändå. Mitt råd är att du känner dig för vad som känns rätt, om det känns bra med RC så kör på det så länge du inte märker att katten mår dåligt av det eller verkar sakna något för att kunna fungera som vanligt. Låt din katt hjälpa dig, hur tokigt det än må låta. Du märker på katten om fodret verkar bra. Prova er fram, finns inga lätta lösningar.. Det gäller och finna sitt foder så att säga. Lycka till!
Tack så mycket för dina tips till mig! Det blev Rc för mig också :) jag köpte en tio kilos påse "kitten 36" som han ska få tills han är ett år. Sedan ska jag ge honom en annan som var speciellt till steriliserade katter efterssom han då kommer att vara kastrerad. :)
#5 Det var så lite! Glad att jag kunde vara till någon hjälp :)
Låter riktigt bra, lycka till nu! :D