Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 943 ggr
ravenkitty
0

Id-märkning

Vilken typ av id-märkning är att föredra?

katterna
0

Både i örat och chipp i nacken.. I örat just för att man ser lätt då att katten tillhör någon. Men id märkningen kan ibland vara otydlig och svår att läsa av och då är det bra med chipp i nacken för att verkligen konstatera vem katten tillhör.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi kommer ha chipp på våran men som 1 säger är öronmärkning bra för då ser man att katten tillhör någon :)

Zakira
0

När jag bodde hemma hade vi tatuering på våra utekatter + halsband med namn och telefonnummer. (Vi kollade med jämna mellanrum att tatueringen gick att läsa av). Katten jag har nu ska vara inne, men kommer ändå få en tatuering då det syns snabbt att hon tillhör någon om hon skulle komma ut. Chip är ju bra om h*n kommer in till polisen som kan kolla av men privatpersoner brukar vara dåliga på att komma så långt. Vill du vara extra säker (särskilt om katten ska gå ut) så kör chip, tatuering och halsband med namn och nummer. ;) Hellre för mycket än för lite

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle chippa katten vid andra vaccineringen och tatuera den vid kastrationen.

Stolt ägare till tre La permer

ingann
0

Mina är bara chippade men hade de varit utekatter hade de haft bägge. Risken att de tar sig ut från den innätade balkongen är minimal så därför valde jag bara chip..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ravenkitty
0

Jag funderar starkt på chippning till nytillskottet :)