Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 878 ggr
Zorbaaa
0

Papper vid vaccination?

Det är snart dags för min andra vaccination av mina katter då de är ett år gamla. Är det någon man bör ha med sig så man har papper på att de är vaccinerade? Stamtavla eller nåt annat? När de var bebsiar skrevs det in i stamtavlan att de blev vaccinerade men har inte antecknat nånstans att de är kastrerade..

[Emma--]
0

Finns vaccinationskort som man får hos veterinären.

Zorbaaa
0

okej, kan jag börja på ett sånt nu fast de redan är vaccinerade en gång?

[Emma--]
0

Jodå det borde inte vara något problem. Behöver du någonsin visa att dom var vaccinerade som små har du ju det i stamtavlan Glad

CelsiusT
0

finns det inte mer plats i stamtavlan för fler vaccinationer? annars finns vaccinationskort hos veterinären.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[sakring]
0

Om det redan står i stamtavlan tycker jag du kan fortsätta att föra in det på den, så ta med den till vetten. Det gör jag, ett vaccinationskort försvinner så lätt.

Mona22
0

Sätt resten av vaccineringarna på stamtavlan så har du det på samma ställe. De kan även skriva in att katten är kastrerad där.

OberonsMatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina raskatters vaccinationer skrivs på stamtavlan eftersom den första vaccineringen finns där. Till tidigare katter hade jag särskilda vaccinationskort.

Sajtvärd Katter iFokus

Zorbaaa
0

ah då tar jag med mig stamtavlan! finns plats för några vaccinationer till. får väl köra slut på dom och sen fortsätta på vaccinationskort.