Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 756 ggr
SusannaP
0

tillökning i familjen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

jag har sedan 1 år en katt men känner att jag vill ge honom en kompis. jag har tingat en kattunge och ska få hämta den om ca tio dagar. jag undrar om någon vet några bra tips om hur man vänjer katterna vid varandra, finns det några särskilda knep att ta till? :)

kanske något som kan "förbereda" min nuvarande katt inför tillskottet men också hur man får den nya att känna sig välkommen och bekväm med min 1 åriga katt.

katten jag har nu är väldigt lugn, snäll och lekfull och behöver massvis med uppmärksamhet. (75%ragdoll, 25%maine coon). Han får ofta följa med på "äventyr" och träffa andra katter, då är han nyfiken osvosv, men när jag någon gång släppt in en katt hemma hos mig, så blir han aggressiv. antar att det sistnämnda senariot beror på att det är hans revir…

tacksam för mååååååååååååånga lååååååånga svar! :)

Jourhemmet
0

En kattunge är ranglåg så det brukar aldrig vara några problem. Lite morr och fräs för att visa vem som är herre i huset får du räkna med men det brukar gå över fort med kattungar.

OberonsMatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är din katt kastrerad så kommer han säkert acceptera den lilla inom en vecka eller två.

Jag hoppas också att båda katterna kommer att vara vaccinerade när de träffas.

Sajtvärd Katter iFokus

Brajg
0

Ta det försiktigt

När du hämtar nykomlingen ta med en filt eller liknande i buren och när du kommer hem stänger du in din gamla katt medans den nya får kolla runt lite men under tiden kan man lägga filten du hade med den nya katten i rummet tillsammans med den instängda.

Har du möjlighet att avgränsa din bostad med ett nät är det ännu bättre då de kan kika på varandra utan att komma för nära :)

SusannaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tack för alla tips :) uppdaterar sen när nykomlingen är här ^^