Problem med kisseriet
Skriver åt en släkting som har en kastrerad kattkille på 4 år. Han har under flera veckors tid haft problem med kisseriet det visar sig genom att Han kyssar väldigt sällan och efter att ha kissat slickar han sig länge på snoppen innan han krafsar över i lådan. Han dricker dåligt med vatten. Blir slö och skrikig. De har kontakt med veterinär som gett dem Metacam och sedan veckan efter fick Han antibiotika som inte har hjälpt. Nu har veterinären gett rådet att byta till lightfoder. Han har för mycket vita blodkroppar. Någon som Kan ha en aning om vad det Kan vara?
MVH Erika :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle kräva ett UL och sen sätta över katten på blötmat.
Stolt ägare till tre La permer

Bakterieodling är tagen och den visade ingenting. Ska hälsa dom det du skrev.
det är inte urin stenar då?

Jag tror som sagt at det är kristaller och det kan snabbt bli livsfarligt för katten plus att det är mycket smärtsamt.Vore det min katt så satt jag hos veterinärn redan igår.
Stolt ägare till tre La permer

De har ju varit till veterinären 3 gånger men de skyller på att det är övervikten och fodret. Försöker få dem att åka till annan vet men de vill inte. Ska fortsätta tjata på dem. Katten är ju desutom försäkrad så förstår inte varför de inte engagerar sig mer. Han är deras allt.
Jag skulle nog åka in till ett djursjukhus med katten. katten behöver hjälp innan det blir akut stopp. Då kan det bli riktigt illa.
En urinodling bör göras så katten får rätta PC behandling.
Blötfoder är rekomenderat tidigare, undvik torrisar, om det ska ges finns foder speciellt för katter som bildar blåsstenar, fodret finns att inhandla hos veterinären.
Kastrerade hankatter bildar ofta blåsstenar och ibland får vet. spola blåsan.