Sy burskynke - vilket material?
Jag funderade lite på vilken typ av tyg som är bäst att sy burskynke i?
Helst ska det vara lätt att sy i, inte krympa för mycket och lätt att håra av :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
krossad sammet, inte helt fel tyg. Det blir aldrig skrynkligt för det är ju det redan. Det tyget passar mej ypperligt och finns i alla möjliga färger dessutom.
Är det detta tyg som påminner lite om velour/plysch?
Skulle tro vi menar sammatyg. Hur pass lätt det är att sy i vet jag inte fick själv hjälp med det
Det är praktiskt med det tyget, bara att knöla ner i väskan.
Ställer du ut nån katt i Borlänge ?
För om det är det tyget du tänker på som jag jag tänker på så är det en mardröm att si i ;D
Jag ställer inte ut någon katt alls i år faktiskt. Har inget att komma med. Har haft så svårt att hålla efter pälsen när jag var gravis så han är nerrakad.
Och det kanske inte går att lura domaren att persern är en exot :P
Vi sydde i linne, ganska grov. Lätt att sy i, faller fint och blir inte full med hår!
/EvaS S*Capicum´s
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Hur fungerar det ur skrynkelsynpunkt? ;D
Vi har sytt i tunnare bomull och satin, var flera som sa att det skulle bli statiskt men vi har inte haft nåt som helst problem med det oas årstid. Det stryks och hängs sen på en kjolgalge(sån med klämmor) och sen ett sånt klädesöverdrag (3 för 19kr på ikea) över så håller det sig fint.
Ett plus är ju om det går att packa ner i väskan.
Jag har tröttnat på att jag kl 5 på morgonen när vi precis kommit iväg kommer på att burskynket hänger kvar hemma på galgen ;D
Det förstår jag! Körde ifrån vårt sist, som tur var hade vi lakan och påslakan med :P
Men då hade jag kört på velouren! För det är ju bara att knöla ner i väskan.
6# Jag hade 4 st nerpackade i en Kasse till uyställningen i helgen och de höll sig fräscha. Strök dem i onsdags och vek dem, och de veck som var var lätta att släta ut.
/EvaS S*Capsicum´s
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se