peewee huv låda
Någon som har testat peewee-lådan med huv och har något att säga om den?
Funderar på att beställa den från foderbilen men där var det en som skrev att den kändes ranglig.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Kan inte det vara för att pelletsen faktiskt är väldigt lätt jämfört med sand? En låda med sand är nog väldigt tung jämfört med en låda med pellets och att man därför får intryck av att den är mindre stabil/ranglig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=204379&start=0&hilit=peewee+med+huv Här finns några recenssioner längre ner.
#1 Jo kanske så det är..
#2 tack för länken. :)
Själv använder jag vanliga lådor med huv istället för mina pw-lådor. Tycker det fungerade bättre.
#4 Samma här :)
#4 och #5 hm, kanske ska testa det först då :) Men blir det inte mycket pellets som faller sönder när inte kisset far igenom till någon "undervåning"? Hur ofta byter ni all pellets?
visserligen blir det lite mer krångel att rensa lådan. Tar upp pellets på en spade och skakar av "sågspånet" ner i en hink, lägger över den resterande hela pelletsen i en annan hink och rensar ur hela lådan. Sedan häller jag bara tillbaka pelletsen i den vanliga lådan igen.
Tycker att med de riktiga peewee lådorna har kisset åkt ner i behållaren och ligger och luktar apa, då katterna inte klarar av att krafsa så pass att det kommer ner "sågspån" och suger upp urinen.
Men hellre lite mer bök än ett hem som stinker kiss.