Polis sköt ihjäl katten Kajsa
Ja vad ska man säga, saknar ord helt enkelt. De hade väl inte behövd visa bilden i Aftonbladet
- så var beredd på att blir illa berörda det blev jag och det kommer att dröja på obestämd tid innan bilden på den stackars katten bleknar. Nu vet jag inte om jag valt rätt rubrik, men nog passar den in här ändå.
Och framförallt tänkte de som var inblandade överhuvudtaget.

Så kan det gå om man har utekatt i tätbebyggt område… Detta var ju dessutom i centrum. Ett under att hon överlevt i 11 år, om hon nu bot där hela sitt liv.
Det är FÖRJÄVLA dåligt att till och med självaste polisen bara skjuter katter utan att tänka på eller bry sig om att den kan tillhöra något. Men ägarna får skylla sig själva att katten blev skjuten när de hade henne som obevakad utekatt i ett sådant område. Det är helt sjukt att en katt ska behöva sätta livet till pga det :(
Ägarna var drygt 10-20 meter bort och nu har de polisanmält händelsen. Det känns helt sjukt att något sådant här får ske. Fyra poliser mot en ensam katthona som troligen blev uppstressad.. Helt sjukt. Polisen borde skämmas, och ägarna borde tänkt till lite.. Men vem förutser något sådant här? När jag hörde talas om det, fick jag starka kalla kårar och jag kände sorg. Det kunde hänt vem som helst nästan.. En katt dör pga felhantering..

Detta är en grej som behöver spridas för att sätta lite skräck i kattägare i tätbebygda områden, för att de ska tänka till och hålla sina katter under sträng uppsikt samt märka dem.
Man måste ju förhindra att det händer med ens katt, denna fruktansvärda händelse kan göra så att folk får upp ögonen för de orättvisa verkligheten…
#3 Håller helt med. Även om det känns som en helt onödig händelse. Katten borde inte blivit tvungen och sätta livet till.. :(

#4 Verkligen inte :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var inte i centrum, det var i ett koloniområde bortom en stadsdel med villor i utkanten av stan.Stadsgränsen har nyligen gått 200 meter bortom koloniområdet. Detär helt enkelt för djävligt att folk blir så folkfula när de fått en egen kolonilott att de inte tål en katt somgår över området.
Det står att hon varit innehaft i tio år… Varför kunde hon inte fått fortsätta vara det? Är det inte lite dumt att släppa ut en katt som varit innehaft så länge, i tätbebyggt område dessutom. Stackars lilla katt… Och att fånga katten med snaror, det låter som en fruktansvärt behandling!
Det känns inte konstigt att katten reagerade som den gjorde. Men polisen borde väl ha gett ägarna en chans att få tillbaka sin katt och hålla den inne.
Det kan vara en stor stress att vara ute så det där var säkert en snäll katt, men som hamnade i en situation där den kände sig hotad på något sätt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som jag förstod det var katten innekatt, men hade smitit ut. Innekatter kan ju faktiskt smita ut och då är frågan ska den jagas av fyra poliser som skjuter huvudet av den? Helt otroligt att det finns poliser till att jaga en oskyldig och ofarlig katt när det begås mängder av brott dagligen som poliserna inte lyfter ett finger för att lösa. Stackars Kajsa som fick dö av skräck när man jagade runt efter henne. Varför kunde man inte bara låta henne vara??? 
#9 Som jag fattade det hade katten varit innekatt i 10 år och sen börjat gå ut. För det står ju i artikeln "Dramat hade utspelat sig när Kajsa var ute på ett av sina vanliga strövtåg i lördags."
Men att den var utekatt eller innekatt spelar ju inte så stor roll.
Men polisen tog ett dåligt beslut. Man kan ju undra vad som gav dom rätten att ta beslutet att avliva katten på plats sådär. Man borde ju som ägare få chans att hitta sin katt, och få chansen att ta sitt ansvar om det nu är så att man släppt ut katten.
Kollade dom ens efter chip tro? 
Koloniområdet med villaområdet ligger några km. utanför stadskärnan så det är en bit. Instämmer med alla. Ja husdjuren ska ju vara IDmärkta och registrerade, vare sig de är inne eller utekatter - en innekatt kan ju ta tillfället iakt och smita ut, men är det en innekatt som varit inne i herrans många år så finns det ingen anledning att släppa ut den sensam heller. Själva sättet att sköta det hela av polisen var obeskrivligt grymt.
Katten Kajsa sköts ihjäl av poliser. Nu läggs anmälan mot dem ner. – Jag kan inte se att de gjort något fel, säger åklagare Pär G Lindell.