Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 848 ggr
Quincy
0

Hur ska man utfodra känslig katt?

Min lilla raggdoll (eller liten och liten, hon väger ca 3,7kg och är 10 mån) har en väääldigt känslig mage.

Det enda torrfoder hon verkar tåla är RC Sensible, allt annat blir hon lös i magen av (inte diarré att hon går på lådan flera ggr om dagen, utan avföring blir bara löst).

Blötmat tål hon inte heller (testat Mjau, sheba, hill's, RC och nått kanadensiskt märke som jag inte kommer ihåg namnet på).

Hon får kokt kyckling 2 ggr i veckan, än så länge så verkar det okej för hennes mage. Men vad annat ska jag ge henne för at hon ska få all den näring hon behöver?? :S eftersom hennes mage är så känslig har jag inte vågat ge henne rått kött.

Tallullah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Prova Barfa henne. Jag barfar mina katter och dom är ldrig sjuka i magen. Torrfoder är dyrt och helt onødigt och många katter tål det inte alls. Katter är rovdjur och ska äta køtt. Och ingen fri tillgång. I naturen äter inte katterna jämt hela tiden…det är onaturligt før rovddjur å ha full mage jämt.

OberonsMatte
0

#1 Katter är definitivt småätare av naturen! En självförsörjande katt behöver äta 10-15 möss per dygn för att få i sig tillräckligt med energi och näring. Dessa möss fångas och äts knappast på en gång.

En katts naturliga beteende är att äta lite, men ofta och röra på sig.

Sajtvärd Katter iFokus

Tallullah
0

Maten trenger inte stå framma jämnt…det var det jag menade..och även om våra tamkatter äter många gonger under dagen,så betyder det inte det att det är DET som är naturligt før katten…jag ger mina vuxna katter mat två till tre gonger mat under dagen..dom äter tills dom är mätta…dom går inte å knaskar torrfoder i tide och utide. jag menar torrfoder endast är en sak som vi människor har skapat før å gøra det enkelt och lättvint før oss själva,och produsenterna tjäner grymt med pengar..Och katter med foderallergier är inte alls ovanligt tyvärr…