Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1130 ggr
[Citronkola]
0

Hjälp, NU!

Jag registrerade mig här enbart för att skriva detta. Jag har ingen aning om detta blir en artikel eller en tråd i forumet. Eller om det hamnar i typ orm iFokus. Jag skriver detta åt en vän som har katt.

Mizzy(hona), är en kastrerad bondkatt som får springa ut när den vill. Detta skrev min kompis till mig:

Nu när jag sa mizzy så äre nå fel på henne!:'( Hon vägrar gå ut,hon vill inte komma fram från under sängen,hon ligger på ett konstigt sätt och hon vägrar äta och så finns det mer hon inte gör!:'o Vi kanske ska till veterinären:'(((( 

Hon kan ha blivit attackerad av nått djur,blivit rädd för nått,ätit nått konstigt så att hon får en sjukdom,vem vet?!:'(

Jag skrev till henne att absolut åka till vetrinären direkt!

katterna
0

Vad bra att du bad henne åka till veterinär! Katten är uppenbarligen sjuk och behöver akut veterinärvård. Håller tummarna för katten.

[Citronkola]
0

Tack! Tydligen hade hon fått i katten lite mat, men inget vatten. Så jag tjatade på henne att åka till vetrinären. Vi får hoppas att hon gör det!

katterna
0

Be henne iallafall ringa och prata och rådfråga med veterinär! Är det blöt mat eller torrfoder katten äter? Katten behöver vätska också och får det automatiskt lite grann om det är blötmat, då det är vatten i blötmat. Men om allmäntillståndet inte är som vanligt så är det något fel på katten även om katten äter!

[Citronkola]
0

Läget var tydligen inte SÅ allvarligt. Mizzy hade legat så i morse men börjat gå omkring inne nu. Men hon vägrar gå ut, och grannen har stora hankatter som kan ha attakerat henne. Dom ska åka till vetrinären på måndag och kolla. :)

[Citronkola]
0

Såg inte ditt inlägg katterna. Jag bad henne att åka till vetrinären, eller iallafall ringa. Vi får se hur hon gör!

Fridaaaa
0

Veterinär direkt såklart! inget ens att fundera över!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Citronkola]
0

Precis som jag tyckte! Men hon tyckte det räckte med att åka på måndag nu när katten börjat röra på sig och ätit lite.

katterna
0

Får hon ta i katten? Har hon tagit tempen på katten och kollat om katten har feber? Är allmäntillståndet påverkat? Hur är kattens avföring? Det är några ledtrådar för att märka om katten är sjuk.

[Citronkola]
0

Katten har ätit och druckit och verkar må bättre, och hon ska till vetrinären på måndag.