Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatusdjurskydd
Läst 1233 ggr
thildatessie
0

missskött katt. Vad kan man göra?

hej, här i området där jag bor har jag den senaste veckan sett en en katthona struka omkring, först nu slog det mig att man kanske borde göra något. Hon är väldigt smal (mask/födda ungar/undernärdhet) och hon har nog haft ungar nyss då magen hänger ner MYCKET. vet inte om det gör det normalt men det ser hemskt ut.. jag tror att  hon är hemlös då hon alltid är ute och just nu sitter utanför min port. eventuellt kan de vara grannens katt (hon matar alla katter här) Katter är ett stort problem i området och det ska nog "fixas" snart. inget halsband. jag ska försöka fråga grannen om det är hennes och så, om det är det  vad ska jag säga då? att hon ska avmaska isf? förlåt om inlägget blev flummigt men vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.

tar katthem emot ev sjuka katter? vill hjälpa den men kan inte ha katt nu pga ekonomi (går i skolan )

ev kanske mina föräldrar kunde låna mig engar om jag fjäskar… till vet då

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

putt?!?!?!

TIMMY
0

har katten en tatuering i örat? Om problemet skall "fixas" är det så att alla katter som inte är märkta kommer avlivas eller? Då kan du ju sätta ett halsband på katten och kanske en lapp till ägare att höra av sig då du är orolig.

[nataschaj]
0

Den kan ju vara chippad med, kan ha tappat halsbandet, och så kan dem ha villat bort sig!. Det händer att katter kommer bort, å är de då folk som matar osv, lär den ju stanna kvar.

Kolla om den är chippad, innan du får för dig å avliva dden. Lika så sät ut annonser om katten för den kan som sagt ha tappat halsbandet. (vilket inte är ovanligt)

Dagg
0

Du kan alltid ta kontakt med närmaste katthem för att rådgöra med dem.

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 hade inte tänkt avliva!! :o

#2 får inte tag i den :( ska försöka mer men är inte hemma om dagarna nu