Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 838 ggr
Loove
0

Stor kattutställning sökes

Hejsan alla kattägare..

Jag skulle vilja ha hjälp med en  sak.

Jag söker stora kattutställningar i södra delarna av sverige.

Jag bor själv i halmstad och har stora funderingar tillsammans med min sambo att åka ut på utställningar och sälja ID taggar till era små vänner.  Vi har redan planer på att åka på ett par hundutställningar men även katter behöver väl id taggar? :)

Visst jag kan gå in på severaks hemsida och titta var utställningarna finns men jag skulle vilja om ni kan skriva vilka utställningar som är era favoriter och vilka som är tillräckligt stora för att släpa med sig maskin och allt vad som hör till vårt företag.

tack på förhand

Lovisa

Loove
0

hej igen :)

såg att det finns en utställningskalender fär på katter i focus…jättetoppen…men hur vet man vilka utställningar som är stora..eller små?

Lovisa

EddaM
0

Nu är det väl en bit att åka men Nerk har alltid stora utställningar i Örebro.

Sedan är det nog ganska jämt antal katter söderut. Och i Stockholm brukar det vara en stor med. Men jag är lite kass på detta själv som du märker, men är ni med på en tvådagars utställning så når ni ju ut till ca600-800 kattägare plus den betalande publiken.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Loove
0

Tack Edda… du kan betydligt mer än mig .. :)

Någon som vet hur många besökare det brukar bli totalt på en sån mässa och om det finns försäljning av id taggar redan på dem?

L

Pia
0

Ja Scandinavian Winner i juni (?) är ju i Örebro, brukar vara i Mässhallarna - nu är jag lite kass på sådant numera, eftersom jag trappat ner på utställningar.

Annars så är mitt tips att antingen maila arrangerande klubb (alla finns angivna på utställnings-listan på SVERAKs hemsida med direktlänk) och/eller kolla igenom inbjudningarna där det brukar stå hur många utställda katter utstllningen är begränsad till.

Sydkatten är en stor kattklubb t ex, Skånes kattklubb likaså tror jag. Västsvenska kattklubben också. I de trakterna.