Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1274 ggr
[nataschaj]
0

Lite frågor ang om dräktighet

Jag frågar åt en kompis som har lite frågor.

Och jag vill inte ha en massa frågor ang om vacc avmaskning vetbeskt osv för det är inte det denna tråden kommer att handla om, och jag vet hur ni är. (och jag förstår er)

Det är så att en kompis har kattungar hemma samt en dräktig katt som ev ska ha kattungsar om ca 3v. Dessa kattungar diar på henne. Så hennes fråga är såhär:

Det är väl inte bra att dessa kattungar går på henne och diar henne? (hon har gjort så att hon har stäng in honan i köket, när hon måste gå iväg å inte kan ha uppsikt på dessa)

Försvinner inte råmjölken nu när dem ahr vart på henne? Eller kommer det sen när ungarna föds?

Försökt å googlat, men hittar inget och hoppas på ett bra svar.

Varför jag frågar åt henne är att hon inte har dator och jobbar så hon hinner inte till bibban eller så. (självklart kommer hon att va hemma när det är dags, därav jobbar hon lite extra så hon kan ta ut sin semester nästa v).

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den dräktiga honan hoppas jag inte än har någon mjölkproduktion men kan få det genom kattungarnas trappande och tuttande, även kan det bli en tidigare förlossning än beräknat.

Josefa
0

Är det den dräktiga honans ungar?

tuska
0

Jag fattade att det är 2 katthonor det gäller, en som har ungar och en som ska ha ungarObestämd

[nataschaj]
0

det är en hona som ska ha kattungar, och sen finns edt i de hemmet kattungar som är 8v gammla, kanske 7, minns inte deras datum, för bryr mig inte dirket hur gammla dem är.

Honan i sig, som är dräcktig, ska förmodligen ha inom 3v, vad hon har beräknat.

tuska
0

Kattungarna har dom någon mamma ?    Eller är det den dräktiga som är modern till dem ?

[nataschaj]
0

5 Nej…… kattungarna har sin mamma en annan katt mamma så klart.

annzoo
0

Sätta en body på den dräktiga katten så den andra kattens ungar inte kan dia. Även om honan ej har mjölkproduktion nu kan kattungarna starta produktionen och råmjölken går till fel ungar. Sedan kan även diningen orsaka att förlossningen startar för tidigt.

Min hona fick mjölkproduktion då en kattunge diade på henne.

[nataschaj]
0

7 Köper man de på djuräffar elr är det apoteket? heter den bara body elr vad? så ja kan hänvisa de vidare.

Vad ligger den på pris om du vet det?.

IceJossan
0

Sparkdräkt heter det väl på svenska, men de kallas många gånger för body. Köps på babyavdelningen i klädaffärerna :)

OberonsMatte
0

#8 Man kan också göra en egen genom att klippa av ena ärmen på en vanlig bomullströja och göra två hål för kattens framben.

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
0

på barnavdelningen(klipp upp lite för benen)..sy kan man också: http://www.pihl.nu/mona/softspot/index.html (under fliken overall)

[nataschaj]
0

Jaha, är det kläders plagg! hahaha jag trodde det det va typ nån lukt grej som man satte på katten…

Ska höra me henne å se om hon har de hemma, för tror hon ska ha de efter sin unge.