Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2817 ggr
[Mariefredskatter]
0

Spökmönster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har 4 kattungar som nu är 10 dagar gamla, 1 tabby/vit och 3 svart/vita. Nu har 2 av dom svart/vita börjat visa ett tydligt tabbymönster. Har sett detta på röda katter men aldrig på svarta. Kommer det att försvinna när dom blir större?

Dom är för övrigt heeelt underbara och växer så det knakar!

[Mariefredskatter]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till bild.

LaSadie
0

har en svartsmoke som man ser ett tydligen tigrémönster på :) så det sker för alla färger.

[marthiiina]
0

Kan vara så som en av kattungarna jag hade att d är en väldigt mörk tabby helt enkelt.

LaSadie
0

är de vita under hakan eller inte?

[Mariefredskatter]
0

Dom är ju svart/vita så alla tre är vita under hakan och magen. Så om du menar om dom är ljusare under hakan går ju inte att se. Tycker dock att dom börjar få lite ljusare färg runt ögonen.

Svartsmoke är väl vita i botten? Det är dom inte.

LaSadie
0

Han är vit i botten ja för att han är smoke. Bild på Fargo där det syns att han är tigré under sitt solida.

Är de svartvita vita runt öronen?

[Mariefredskatter]
0

Fin!!!

Nej dom är inte vita i ansiktet, runt ögonen börjar dom bli lite grå. Mönstret är inte brun/svart som mamma utan grå/svart.

LaSadie
0

Tack :)

Intressant är det iallafall med solida katter där man ser spökmönstret. Min röda Mim är även hon solid men det syns det att hon är tabby under det solida :)

[marthiiina]
0

Jag hade en som det började träda fram mönster på efter ett par dagar. De första dagarna var han så här mörk. Lägger in en bild till nedan sen för att visa hur han blev.

[marthiiina]
0

Så här såg han ut tillslut :) Han hade ju även han vit haka och vita strumpor. Men efter ett tag så var hans mönster tydligt. äVen om han ändå är väldigt mörk

LaSadie
0

Vilken skillnad!

Ja, vår kull med tre solida och tre mönstrade så var de inte så himla mönstrade inledningsvis utan kom mer och mer

[Mariefredskatter]
0

Då är det bara att vänta och se då. Eftersom mammakatt är jourhemskatt här så vet jag ju inte hur pappa ser ut eller föräldrar. Tror att dom två med mönster ev kan bli långhåriga också. Den som är utan mönster har slätare, mjukare päls.

Och idag har dom börjat öppna ögonen :D