Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1009 ggr
[Koppsal]
0

Katt mat

Hej! jag är just nu kattvakt och jag har en fråga. Jag är inte så säker på det här med färskfoder, Jag råkade glömma den på bänken, öppen, i sådär 8-10 timmar. Nu har jag satt in den i kylskåpet för säkerhets skull. 

Min fråga är, går den fortfarande att äta? Jag är inte så säker på det men tänkte i alla fall fråga, :)  
Den ser inte konstig ut och den luktar precis som när jag öppnade den.

petterssonP
0

det går att katten äter det ändå, har hänt mig själv 2 gånger, så länge den inte står ute en hel dag så är det ok. ställer alltid in kattmaten i kylskåpet när jag har öppnat den :) om det är burkmat du menar?

min bror gav min katt burkmat för ca 4 månader sedan, hans första gång, men han ställde sen burken utanför kylskåpet, men hon åt ändå. så länge det inte luktar illa eller ser dålig ut så är det ok,

[Koppsal]
0

alltså den stog 'ute' över natten.. men eftersom jag går upp tidigt så stog den bara 8 - 10 timmar. inte så säker än. Jo det är burkmat. De hade bara en burk framme och sen massa portionspåsar med samma mat. :) 

Jag tycker själv att maten ser ok ut. men sen så är jag ju inget katt pro. xd

petterssonP
0

så länge den inte luktar konstigt eller ser konstig ut så är det ingen fara, du har ju trots allt ställt den i kylskåpet sen du vakna så det är ingen fara :)

[Koppsal]
0

ok bra :) Alltså det är våra grannars katter så jag går dit och matar och kelar lite. så jag var där 1 timme efter att jag vaknat, Men jag fixade det så fort som möjligt i alla fall :)