Katt mat
Hej! jag är just nu kattvakt och jag har en fråga. Jag är inte så säker på det här med färskfoder, Jag råkade glömma den på bänken, öppen, i sådär 8-10 timmar. Nu har jag satt in den i kylskåpet för säkerhets skull.
Min fråga är, går den fortfarande att äta? Jag är inte så säker på det men tänkte i alla fall fråga, :)
Den ser inte konstig ut och den luktar precis som när jag öppnade den.
det går att katten äter det ändå, har hänt mig själv 2 gånger, så länge den inte står ute en hel dag så är det ok. ställer alltid in kattmaten i kylskåpet när jag har öppnat den :) om det är burkmat du menar?
min bror gav min katt burkmat för ca 4 månader sedan, hans första gång, men han ställde sen burken utanför kylskåpet, men hon åt ändå. så länge det inte luktar illa eller ser dålig ut så är det ok,
alltså den stog 'ute' över natten.. men eftersom jag går upp tidigt så stog den bara 8 - 10 timmar. inte så säker än. Jo det är burkmat. De hade bara en burk framme och sen massa portionspåsar med samma mat. :)
Jag tycker själv att maten ser ok ut. men sen så är jag ju inget katt pro. xd
så länge den inte luktar konstigt eller ser konstig ut så är det ingen fara, du har ju trots allt ställt den i kylskåpet sen du vakna så det är ingen fara :)
ok bra :) Alltså det är våra grannars katter så jag går dit och matar och kelar lite. så jag var där 1 timme efter att jag vaknat, Men jag fixade det så fort som möjligt i alla fall :)