Lustig veterinär...
Så jag kom och tänka på när jag och en vän pratade om hennes katter och kom in på kastration på hennes hankatter.
- Men han har redan vart ute så det är försent att kastrera.
* Varför skulle det vara försent att kastrera? Kastration har ingenting med ute livet att göra.
- Jo du förstår min veterinär i byn säger att man aldrig kan släppa ut en katt efter kastration då dom kommer att rymma iväg för att man vart elak nog och tagit bort kattens stolthet och att de kommer dödas av andra katter då de inte längre kan försvara sig efter kastration!
Ja du… Det finns verkligen många lustiga veterinräer där ute, samma veterinär kastrerar endast hankatter och han lotsar dig vidare till en annan mer kunnig klinik för "sterilisering" av honor då honor ska absolut inte kastreras, det gör man bara på hanar förstår du 
Men whaaaaaat?
Alltså somliga undrar man ju hur dom lyckats ta sig igenom skolan…
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Oj. Det är egentligen skrämmande hur lite vissa veterinärer vet.

Men vad knepig människa! Vart är det du bor?
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men herregud, finns det ingen veterinärnämnd eller så som man kan anmäla det här till? Man skulle ju aldrig acceptera att en läkare betedde sig på samma sätt.
Usch, vad illa.
#3 Jag bor i stockholm men min vän bor bor i småland, kommunen minns jag inte namnet på men det är någon bondhåla.
Det mest tragiska är väl att de inte heller avlivar katter utan om katten enbart ska avlivas får de nummer till en bonde som "tar hand om det" vilket är betydligt billigare
Jag undrar om den s.k veterinären ens är en riktig veterinär eller om han bara är en typ privat veterinär som snittar katterna på köksbordet, aldrig träffat honom men hört massvis om honom.

Han borde verkligen inte få jobba som vette, jag hade då hållt mig låååångt från honom.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Det tycker inte jag heller men som sagt, han kanske inte ens är en veterinär utan kanske lurar han bara byborna om att han är en veterinär jag ska fråga runt lite om jag hittar någonting så jag kan skriva ut en tråd så inga andra i närheten av honom går till honom med sina katter.
Vissa veterinärer verkar vara knepiga. Den veterinär som kastrerade familjens hankatt tyckte inte att man skulle kastrera för att de inte fick det ståtliga utseendet som (ockastrerade) hankatter har.
Detta var visserligen över tio år sen, också i en "liten" bondhåla, nämligen Nässjö 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag bor i småland och skulle gärna vilja veta var denna "veterinären" finns.. Om du kommer på det kan du väl skicka ett PM till mig om du inte vill skriva det öppet, tack.. :)
Staden ligger mellan Tranås och Nässjö, jag minns bara inte namnet!
#10 Aneby?
Aneby ligger riktigt nära just det samhället där veterinären finns men det är typ lite mer lantlig om man kan säga så.
Det kanske tillhör Aneby kommun? eller liknande ingen aning hur som helst är det runt dom krokarna.
Lustig / dum i huvudet, potato / potaato