Fästingmedel ?
Hej!
En utav mina katter drar in hemskt med fästingar. Plockar i snitt kanske 3st / dag. Vad har ni för erfarenheter av färstingmedel/fästinghalsband.
Vad är bäst? Hjälper sånna medel och halsband man kan köpa verkligen??
Använder PetWise till hunden, katterna har än så länge inte dragit med sig en enda fästing. Men PetWise finns till både hund och katt och sen jag satte på det på min hund har jag inte hittat en enda!
Rekommenderar verkligen, då det ska funka lika bra på katt.
Jag tycker inte några fästingmedel hjälper. Har 4 katter som jag i snitt plockar minst 3-4 fästingar på om dagen. Utom en av katterna som väldigt sällan får fästingar. Har prövar lite av varje fästingmedel men jag tycker att det är likadant utan medel.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Min ena katt har ett grönt festinghalsband som funkar jättebra. det var ett test men nu kommer dom två andra också få halsband
Frontline funkar utmärkt på mina katter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ok jaa.. vi har tre katter som springer ute/bor ute hela dagarna men det är bara en utav dom som lyckas få en massa fästingar.
Vart finns petwise att köpa och vad är kostnaden på det? Hur länge håller det innan man måste behandla igen?
#5 På djuraffärer. Petwise är ett halsband som håller 6-8 veckor enligt personal på Djurmagazinet där jag köpte mitt. Till stor hund kostar det 189 kr, kostar mindre för liten hund och ännu mindre för katt, minns ej priset dock.