Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1310 ggr
[Ronon-m]
0

Trött älskling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Ronon trött efter lite klicker träning. Han tycker det är väldigt roligt nät godispåsen åker fram och hanblir riktigt ivrig. Han börjar lära sig sitt och inkallning nu. :)

Och jag tänke även på detta förut, gud va jag älskar min katt! Jag är verkligen fäst vid honom och saknar honom hela tiden när jag inte är hemma. Han är så speciell och rolig, han är som ett plåster på mig också. Jaa… han är bara bäst min devonpojk <3

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

.

Dagg
0

Vilken vacker devonpojk du har och duktig :)

Neonova
0

Underbar! Är lite sugen på en Devon. Glad

Minka040
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken härlig beskrivning av er två! :) Devon (Ronon inget undantag) har helt underbara huvuden, mums!

[Emma--]
0

Är det lätt med klickerträning? Funderar på att pröva med mina Glad

Men det gäller väl att dom ska tycka det är roligt, och att dom får något riktigt gott som belöning Tungan ute

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vilken snygging :-)

Hur länge har du klick tränat honom? Du kan väl berätta lite hur du gör och hur det går? Lika imponerad av alla som kan lära och själva har tålamodet, själv är jag väl tränad av mina missar Tungan ute

[Ronon-m]
0

#5 Tack så mycket :)

#6 Tack! det kan jag förstå! Underbara katter!

#7 Jaa tack :) Han är som min bebis! Ja jag älskar deras huvud och uttryck!

#8 Jag har bara kört det med vovven innan så detta var mitt första försök med just klicker. Har bara klickat Ronon innan och gett honom godis men idag fick han göra något för att få klicket och godiset. Jg har innan tränat sitt utan klicker men kom för några dagar sen på att jag kan ha klickern till honom så sitt kunde han halvbra innan men nu kan det ännu bättre. Det gick väldigt bra men jag måste ha ett gott godis som får honom fokuserad! :) Men det var väldigt spänannde och roligt att se honom tänka och jobba! Ronon är väldigt aktiv och lekfull och hans motor behöver hjärngympa så klickerträning är perfekt för honom! Han tyckte det var roligt! :)

#9 Tack så mkt, kan inte annat än att hålla med dej :D.                  Som jag skrev innan till #8 så är detta första gången kan man säga. MEn tålamod märkte jag att man måste ha! Jag är också ganska tränad av mina katter haha :D

jollycox
0

Så roligt, jag klickertränar min ena katt. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Ronon-m]
0

Hur länge har du gjort de? :)

jollycox
0

#12 min syster har klickat in honom för några månader sen men för ca 2 veckor sen började jag klickerträna på riktigt med honom.

[Ronon-m]
0

Jaha okej, det är verkligen roligt! ;)

jollycox
0

#14 ja det är det. Men lite svårare än med hundarna tycker jag.

[Ronon-m]
0

Haha ja det håller jag med om! :D

[Ronon-m]
0

Dubbel post!

Heidi
0

#0 Vilken finis Glad

Kul med fler som klickertränar sina katter. Här hemma klickas det också Glad

En av katterna tycker till och med att det är så kul att i går natt hämtade han klickern själv och la den bredvid sängen och väckte mig genom att jama lite försiktigt och så vart han superglad när jag vaknade för han trodde att jaaa nu ska vi göra konster men han fick snällt vänta tills det var dag Flört

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[Angel88]
0

#18 naw gud så gullit! mys kisse

Heidi
0

# 19

Visst är det Kyss Jag vart lite rörd faktiskt för att han tycker det är så kul.

[Ronon-m]
0

#18 gud va fräckt! Otroligt gulligt! :)

Heidi
0

# 21 Ja det var häftigt Glad och gulligt. Det så kul att hitta en aktivtetsform som är kul både för mig och honom.

Precis som du skriver att Ronon är aktiv och lekfull och han mår bra av hjärngympan som klickerträningen ger upplever jag likadant med min Eddie. Han har alltid varit väldigt lekfull och snabblärd och älskar att få använda hjärnan och klura ut saker Glad

[Ronon-m]
0

#22 ja och visst är det roligt att se dom arbeta! Glad

hanna-linnea
0

när ni klickertränar era katter vad andvänder ni som belöning? :)

jollycox
0

#24 jag klickertränar min katt när han är uppe på diskbänken och jag säger att han ska gå ner, och när han hoppar ner och jag klickar så kommer han som ett skott och ska ha godis. :P Jag håller på att lära in target också, han ska ställa sig på en musmatta jag lagt på golvet. Jag använder godis från planet pet society.

Heidi
0

Jag använder Thrive kyckling som belöning Glad

Torkade kycklingbitar, jättesmarrigt tycker samtliga katter här hemma. Den finns som torkad fisk och torkade räkor också.