Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1520 ggr
viktoria91
0

Schizo?

Vet en katt som är runt året och som får "jag-är-arg-på-mig-själv-ryck". Hon springer då runt och morrar/skriker på sig själv för att stanna upp, titta på sig själv och skrika till för att blint rusa vidare. Hon springer ibland in i grejer och andra katter.

En annan sak hon gör är att när hon upptäcker att hon är själv i ett rum och inte hör någon prata på ett tag så tokskriker hon, när man ropar på henne kommer hon tultandes och "kurrar" för varje steg hon tar.

Hon ser fortfarande ut som en bebis med bebishull, bebispäls och hon tultar.

Någon som vet vad hennes beteende betyder?=)

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske borde ni kolla synen?

viktoria91
0

#1 Hon springer aldrig in i grejer i vanliga fall utan bara när hon har sina ryck.

annzoo
0

#2 men de där om hon skriker efter ett tag om ingen pratat på ett tag i de rummet kan ju också tyda på att hon har sämre syn… en katt med dålig syn kan ju reagera annorlunda…

viktoria91
0

#3 Hade det varit synen hade hon alltid sprungit in i saker och alltid skrikit efetr en, dte gör hon inte. Att hon skriker efetr en funderar jag på om det kan vara för att hon togs för tidigt från mamma, det var det eller att hon skulle avlivas. Hennes brorsa tog hand om henne.

annzoo
0

#4 det stämmer inte, ett djur anpassar sig så bra om blindheten kommit successivt vet katt vars möbler och dyligt finns…ägaren märker inte ens att matten är blind föränn de möblerat om..

EddaM
0

Tror hon bara har lite tråkigt o piggar upp sig o busar på det viset. Mina katter kan oxå få sina små tokryck, de är alla olika med olika personligheter de små missarna =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

viktoria91
0

#5 Ägaren flyttade för ett tag sedan till ny lägenhet då allt självklart möblerades om, bara någon månad sedan och hon gick inte in i något då. Ägaren möblerade om för nån vecka sedan igen och hon har ändå inte gått in i något.

#6 Visst är dem! Underbara charmtroll. ^^

Jourhemmet
0

Jag har själv en Adhdkatt, världens goaste.

viktoria91
0

#8 Haha! Det brukar hon kallas. =P Hon är supersöt.^^

IceJossan
0

Jag tror ändå att ni bör kolla upp hennes syn, för säkerhets skull. Det kan vara så att hon "bara" har nedsatt syn och därför springer in i saker när hon får sina busryck (hon kanske inte hinner se ordentligt var hon ska svänga, vilket hon gör när hon tar det lugnt). Det bör absolut kollas upp så att man som ägare kan vara förberedd om det är så att synen är nedsatt och kommer försämras ytterligare.

viktoria91
0

#10 under "vanliga" ryck och lekar i samma hastighet händer det aldrig utan bara just under dessa "tok ryck".

[Liiillap]
0

du har nog helt enkelt en väldigt busig kattunge och pratig som inte vill vara ensam gissar jag på :) 
min katt springer oxå in i saker ibland och missar när han ska hoppa upp på saker han är iof 13-14 veckor :P
pratar när han sitter på lådan med  x'D

viktoria91
0

#12 Hon är ett år, ser dock ut som en liten bebis fortfarande.^^

Haha, den ena katten blev jättearg på mig när jag kollade om han var på lådan (hankatt), medens mitt ex skulle vara med när han gick på lådan när han var liten. =P

[Liiillap]
0

# 13 vad gulligt  :) Mina katter älskar att gå på lådan när man håller på och gör ren den :P.. trotts  att dom inte är toa nödiga så måste dom gå dit och klämma ut  det lilla dom har  x'D

[Ai-chan]
0

Jag tipsar också om att kolla upp hos veterinären med synen, säkra före det osäkra. Är ju ingen skada att kolla upp det ut i fall att. =) Annars kanske det behövs att kolla upp med veterinär överhuvudtaget, som sagt ut i fall att.

Är hon ensamkatt? När togs hon ifrån mamman?