Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1991 ggr
navarro
0

flytt från bondgård till lägenhet

vi har bytt bostad och från att ha gått ut och jagat råttor och vara inne när hon så önskat, har vi tagit med katten till stan. Vill gärna ha lite tips för att hon skall må så bra som möjlit. Jag pratar om vår katt Greta och som har bott hos mer än tre år. Hon var utekatt och hemlös, vi frågade runt om någon visste vem som ägde henne, men grannarna hade sett henne runt om i flera år och hon hörde tydligen inte hemma någonstans. En bekant sa att man väljer inte en katt utan katten väljer var den vill bo. Jag har varit allergisk hela liver och undvikit katter, nu har jag inga besvär och hon har blivit husets princessa. Helt underbart!

Jourhemmet
0

Massor med aktiviteter. Stoooort klösträd bla. Hon behöver även aktiveras av er på ett helt annat sätt. Innätad balkong är nog ett måste.

navarro
0

Nu har vi åkt och matat henne varje dag, kommer galopperande när hon hör bilen. När det regnat och åskat har vi tagit in henne till lägenheten. Inga problem utom att maken tror att hon lider och längtar ut till skogen igen, jag tror att hon trivs på båda ställena och hon vill vara där vi är. Att hon värderar  maten och lugn och ro och att detta kompenserar musfångsten på landet.

noir
0

köp leksakar, klösträd, näta in balkongen, köp en laser pekare och gosa gosa gosa! skäm bort henne!

Ferliway kan också vara bra att ha

Jourhemmet
0

Näta in balkongen. Det är nog bara ni som tror att hon skulle lida. Jag hjälper hemlösa katter och många har aldrig någonsin varit inomhus förut och det fungerar utmärkt.

noir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Justja du kan köpa en sele och ta promenader med henne när hon visar täcken på att vilja komma ut!

Min katt gick som om hon hade stel opererade fram ben och en pinne i rumpan när hon var inne. Väl ute så gick hon nästintill normalt och nu efter ett par rundor strosar hon obehindrat ute i sin sele. dock är hon fortfarande konstig med sele inomhus! :P

Jag köpte en bekväm "hund" sele som även ska passa katter som jag är jätte nöjd med, samt ett flexi koppel.

[Sophia.]
0

#5 Men pris lappen är kvar Skrattande

[Angel88]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 naww gud så söt, d e en siames va?

noir
0

#6 haha ja!
Hela historien var att vi faktiskt åkte tillbaka till affären med katt och sele och fråga om den satt fel på henne och att det var därför hon gick så illa och konstigt. Men väl i affären så gick hon helt normalt och flirta med personalen och gick runt i butiken och checka läget :p

Så deras råd var att ta ut henne och testa ute (vi hade bara testat inne) så direkt när vi kom hem så testa vi ute och jag våga inte ta bort prislappen ifa vi ville byta bort den. Bara selen kostade 199kr