Beter sig konstigt
En av mina katter beter sig konstigt. Hon slickar sig hela tiden, främst på ena tassen då hon också biter lite grann (klåda?). Har sett henne sitta och flåsa ett par gånger. Hon är lite rastlös men inte jätteorolig. Just nu ligger hon i kattlådan(vilket inte känns så jättenormalt).
Men åt ivrigt en godisbit och har inget emot lite kel så hon verker inte vara jättesjuk.
Tänkte vänta till i morgonbitti med att åka till vet, om det inte blir värre.
Vad tror ni det kan vara?
// Pabblo
Kolla kattlådan nu, inge diarre. Och ser ut som att det är en normal mängd piss och skit där för en dag (gjorde rent i går).
// Pabblo
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Getingstick, kanske. Titta noga om gadden sitter kvar. Det kan se ut som en pytteliten geléklump där den går in.
Svårt och se med sin päls men kan inte se något iaf. Hon har lite ryckningar på ryggen med.
// Pabblo
Ryckningarna på ryggen är nog för att det kliar där med, hjälp henne och klia. Har du bytt foder nyligen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag antar att det här har kommit plötsligt. Har hon varit ute ensam så hon kan ha blivit ormbiten?
Innekatt…
Och inget foderbyte.
Är lite lugnare nu iaf
// Pabblo
Nu är hon ganska normal, förutom slickande på ena tassen och rumpan. Kanske bara varit i slagsmål med en humla eller nå på balkongen? Hoppas hoppas!
// Pabblo

Haft några fönster eller dörrar öppna? Det är mycket möjligt att en geting eller humla kommit in och blivit överfallen. Klart att de försvarar sig ;)
Hoppas att det går över snabbt.
#8 balkongdörren har varit öppen nästan hela dagen så det är väl där hon har hittat sin "kompis". Nu är allt bra och jag är otroligt lättad. Lilla skit, skrämma upp oss sådär!
// Pabblo