Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1379 ggr
Lillj
0

Tacksam för svar

Får tydligen inte tag i en vetrinär en dag som denna. Min hankatt som är både ute och inne har fått massa utslag på utsidan av öronen. Vad kan det bero på? Verkar inte må dåligt eller klias. Är orolig för min kissemiss.

Aribigga
0

Ring agriaveterinären och fråga:  0900-100 51 61

lurvponnyn.vimeddjur.se

Josefa
0

Öronskabb skulle jag gissa på. Det kliar, och så har kisse rivit.

Lillj
0

Kan man ringa dit och fråga allmäna frågor? Har inte öppetid ännu. Låter det som skabb? Ok. Har inte märkt av att han kliat. måste det akutbehandlas? Svårt att få tag i en vetrinär nu när det är helg :-(

Aribigga
0

Du kan ringa dit och fråga om vad du vill :) jag gör alltid det om det är något jag undrar över.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[sakring]
0

Tycker inte det låter som skabb. Kontakta veternärr och fråga. Är det skabb kan man som regel se det inne i örat.

Josefa
0

Jo, men då gäller det att man tittar inuti örat.

[Maine]
0

Det kostar 25 kr per samtal till Agrias Veterinär, så man är medveten om det.

[Anunnaki]
0

Myggbett kanske?! Badda öronen med alsollösning/sprit men se till att det inte kommer i kattens ögon. Skabb är svart gegga i öronen mest långt ner.

Har du inte alsolsprit/lösning hemma kan du koka lite vatten med salt i och när det svalnat baddar du öronen med det. Saltlösning är inte farligt för ögonen.

Lillj
0

Tack för alla svar. plitorna är kvar. Har inte vart till en vetrinär ännu för dom har haft stängt dom här röda dagarna. Men har ringt och frågat vad det kan vara men inte fått något vettigt svar. Bara att dom inte kan säga över telefonen om det är så att han sprungit i tisstlar eller har någon sjukdom. Så jag får åka med honom och kolla i morgon.

Lillj
0

Inte omöjligt att det kan vara myggbett och att dom kanske gått på öronen för att det är mindre päls där? Okej. Jag kan inte se att han har svart gegga i öronen iallafall. Jag fick något av min granne som är djurkunnig. "Judopaxvet" Som jag har baddat på hans öron i några dagar nu. Tack anunnaki för svaret.