Solskydd
Alla andra år har jag bara varit ute med katterna i koppel och så har dom fått vara på balkongen när jag är med. Då har deras öron blivit lite rosa men inte så farligt.
Men nu när dom får vara på balkongen när dom vill så blir nog risken större att dom får väldigt rosa öron.
Kan man använda vanligt solskydd på katter? Jag har t.ex ett stift här hemma som man ska kunna använda på läpparna så det borde ju inte vara farligt att få i sig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag använder också ett sådant stift till hunden (ögonvrån och på näsryggen) där hon är rosa. Tycker att det borde fungera till katter också om det handlar om begränsade partier. Man kan få hög spf på dessa! :)
Bland rasen sphynx är det vanligt att använda Helosan Sol, finns på apoteket. Det har jag dock aldrig använt (min sphynx som uppskattar utevistelse är blå och klarar sig mycket fint i solgass).
Mm det blir bara till öronen.
Jo jag såg att det fanns helosan på apoteket men det var en STOR flaska 
Var försiktig med produkter för människor till katter. Googla ppå solskydd till katter. Jag tror faktiskt att det finns.
Då får det bli helosan sol.
Den fanns på djurhyllan.
men tror jag ska försöka googla fram och se om det finns några mindre förpackningar 
Framtagen för kor förklarar nog storleken på flaskan 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, då har du så det räcker till korna också!