Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1533 ggr
ramgona
0

pga detta

jag har blivit väldigt ledsen när jag har skrivit mina inlägg och märkt att vissa folk e liksom bara här för o skrämma upp eller göra folk ledsna med sina kometarer ..

jag känner mej inte alls glad mer att jag skall få en katt så jag ringde till den människan som jag sku få katten av att jag ej tar katten  att hon får finna ett nytt hem åt henne…

är bara så ledsen just nu .. jag var så glad men e inte det lägre o de är mest då pga av att jag läst folks inlägg och har påverkats av dom .. :(  jag känner mej jätte illa till mods så nu vet ni det .. ja ni kan tänka att jag överdriver men alla männsikor är olika och tar saker på olika vis ..

mvh //Ramona

http//www.raakisliv.blogspot.com

läs gärna :D

Mona22
0

varför bryr du dig om vad andra tycker? du har hittat din kisse som du vill ha , jag tycker du ska ta den.
Bry dig inte om vad andra tycker. det är ditt val och det är du som vill ha katten. Glad

Josefa
0

Då undrar ju jag genast om du ville skaffa en katt för din och kattens skull, eller för oss andras skull.

De råden du har fått har inte givits av elakhet, men känner du att det blir för mycket ansvar så gör du helt rätt om du väntar med att skaffa katt.

[Maine]
0

#2  En snäll kommentar som vanligt.. Obestämd

Jag förstår dig TS att du tvekar nu när du fått på skallen flera gånger. Det är synd att många inte kan tycka och informera på ett snällt vis, och/eller hålla sig till trådens fråga.

Hoppas du hittar din drömkatt till slut!

[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mycket kan misstolkas i textform. Många uttrycker sig rakt och sakligt och detta kan missuppfattas av andra som hårt och dömande.

Försök läsa texter flera gånger med olika "mindset" så ska du se att alla texter inte alltid låter som du först läste dem.

Imitra
0

Folk bryr sig om katten och vill att den ska vaccineras, kastreras och vara id-märkt vad jag förstår.

Var det väldigt hemskt att höra?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jina
0

ja tyker inte nån vart elak mot dej dom vill juh bara kattens besta

om du nu ringt uppfödarn o sagt nej är det juh ditt beslut o ingen anans fel

rebeka
0

I det här forumet är människor väldigt besservissriga så allt ska man inte tänka så mycket på. Att katten ska vara vaccinerad och kastrerad och id-märkt kan inte alla göra. Jag kommer snart ta emot en katt som inte är det. Det får jag stå för själv, och det är helt okej för mig.

Gör som du vill och lämna det här forumet så fort du kan. Flört

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[Emma--]
0

#7 Hur menar du med att alla inte kan göra det? :/

ramgona
0

#7 kanske vore det bästa för här inne får man skit hur man än svänger o vänder sej …  jo jag skrev ju åxå att jag skulle göra det själv men de va endå ett väldans gormeri o svammel om saken .. så jag tappade lusten helt av  o ta en katt :( … vissa tänker int på att människor kan ta väldigt illa vid sej .. som jag då är väldigt kännslig människa .. hoppas det går bra med katten kramar till dej …

http//www.raakisliv.blogspot.com

läs gärna :D

jollycox
0

Jag tror inte att någon har menat att vara elak. som #4 skriver så kan mycket missuppfattas via text. jag har själv blivit missuppfattad flera gånger.
Katter har väldigt låg status och därför ska man som uppfödare ta ansvar att vaccinera, avmaska och id-märka katterna. Det är ingen kritik mot dig. Eftersom kattungar ska vaccineras första gången när dom är 8-9 och sen 12-13 veckor så är det uppfödarens jobb.
Hoppas du hittar en katt tillslut. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Imitra
0

#9Jag tycker inte folk borde gnällt på dig om du faktiskt skulle vaccinera den själv.

Let's face it, hur många med husisungar vaccinerar och id-märker innan försäljning?

Inte många!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Josefa
0

Varför tar du åt dig om du själv tänkt vaccinera katten. Då borde du ju tycka att det är bra att andra skriver hur viktigt det är att vaccinera.

Sen tycker jag att du resonerar väldigt barnsligt. "Nä, nu blev det sånt tjafs här inne, så därför tänker jag inte ta katten. Ja, stackars lilla katten för att jag inte tar dig. Och det är minsann ert fel här inne på KiF. Så nu kan ni gott få ha dåligt samvete"

Helt ärligt så tror jag inte du från början tänkt igenom så noga det här med att skaffa katt. Att det kanske krävdes lite mer än vad du tänkt från början. Men sånt kan man ju inte erkänna. Då är det lättare att ge andra skulden.

Imasy
0

Jättetråkigt Ts att du inte vill ha katten längre, men det är ditt eget beslut och kan inte lastas på andra.

Jag tror nog att vi alla gör val här i livet som andra inte skulle göra, men för den sakens skull så behöver man ju inte låta bli att låta sina önskningar gå i uppfyllelse bara för att andra har åsikter om detta.

Vidare så låser jag denna tråd då det inte kommer något konstruktivt ut av den endå.

Inlägget är låst för nya kommentarer