Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 793 ggr
[Ronon-m]
0

Tips på bantning på Ronon tack :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lilla Ronon på 2,5 år som alltid har varit fin i kroppen och slank. Men nu har han blivit lite rund och har slapp hud vilket jag inte alls gillar då han ställs ut. Jag har börjat avvänja honom från torrfoder, poängen är att han tillslut bara ska äta Bozita blötmat, vilket jag varierar med torrfoder nu. Han får ½ dl torrfoder och ca 150-200 gram blötmat om dagen. Men hur ska jag mer göra för att han ska få tillbaks sin muskliga, slanka kropp igen? Några tips ? :)

Jag vill gärna att han ska se ut som på första bilden igen så mycket som möjligt, fast med sin vanliga päls då såklart. Han var nyflyttad till oss där så han hade tappat pälsen pga oro, men det växte snabbt tillbaks igen som tur var :)

[Ronon-m]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hans päls på ryggen ser inte ut så i vanliga fall som på bilden när han är äldre, den är bara ruffsig efter att jag kliade honom där :)

MonicaLagerquist
0

Koppelpromenader.laserpekare och fjädervippor eller varför inte en busig kattunga kompis att leka med.

Stolt ägare till tre La permer

[Ronon-m]
0

Han har en kullbror här hemma, men han är en väldig översittare så sen vi tog över Tyson (som Ronons bror heter) så har Ronon dämpats lite, han är inte längre med i lekarna eller inte alls lika clownig och knäpp, han håller sig mer i bakrunden, vilket är jätte konstigt för sån brukar Ronon inte alls vara. Vi hade Ronon ensam det första året men vi förstod att han ville ha en kompis så då köpte vi även Tyson till honom som också bodde kvar hos uppfödaren, men hur som helst så får jag tyvärr ingen mer misse :(

ute i trädgården är han ganska ofta, inne leker han som sagt inte sålänge som Tyson är nära, Kanske ska gå in med Ronon i mitt rum och leka med honom medans Tyson får vara utanför?

Laserpekare ska jag köpa, den verkar vara populär hos många katter!!