Kattungar som inte får mat av katt mamman
så våran katt "Isma" fick nyss kattungar 4 st , en föddes död en dog efter en dag , och sen nästa senare den dagen … Jag satt och fundera mycket på varför och jag hörde mycket att det kan hända att dom bara inte överlever . En av kattungarna som heter "silver" han är bara några dagar och har överleft längst . jag satt och titta mycket på han och isma när dom ligger på platsen vi gjort årdning åt dom , och så frot han kryper nära och försöker få mat av henne trycker hon bort honom med tassarna . Jag fundera på att mata honom själv och det är mycket jobb Dom ska ha mat ganska ofta och det ska va rätt mat , nu ger jag honom hemma gjord välling . Men fins det något annat jag kan ge honom eller något annat jag kan göra ?
snälla hjälp , jag är en riktig djur vänn och gör allt för att hålla honom levande , även om jag måste upp under natten var rannan eller var tredije timme .
MVH /lina
LPxd-busna700
Gå och köp ersättning för katter hos vetrinären eller en välsorterad djuraffär.

låter som hon har mjölkstockining kan du mjölka ur henne något.
Du måste omedelbart åka och köpa mjölkersättning. Inga hemmagjorda saker till så små. Risken är stor att det är något fel på den sista också, då kan kattmamman stöta bort dom. Jätteviktigt att ni kämpar med att hjälpa den lille så att den får snutta och det fort. Dom ska annars matas varannan timme dygnet runt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åk in och undersök kattmamman
Håller med föregående, köp riktig ersättning och utrustning anpassad för små katter! Och ta med dem till vet för att kolla upp mammakatt ifall det verkar vara stopp.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De låter som mjölkstockning, får katten ingen hjälp så kan de övergå till något värre. Är juvret varmt och/eller hårt?
Att köpa modermjölksersättning från apoteket/djuraffären är ett måste och det är snabbt. Utan ersättning kommer kattungen ej att överleva. Har du vägt den dagligen?
Får man fråga om föräldrarnas ras/raser för en anledning till att delar/hela kullar dör kan vara blodgruppskrock

Hemmagjord välling!!! Varför tar man inte reda på såna här saker innan man skaffar kattungar och varför köper man inte hem mjölkersättning innan kattungarna föds??? En så liten kattunge ska ha mjölkersättning som är anpassad för kattungar, nu har den fått hemmagjort istället och då är risken stor att det går åt skogen…