Rullkoppel?
Jag skulle gärna vilja ha ett rullkoppel till katten, men alla jag hittar till katt är dyrare än till de jag har hittat till hund, och då undrar jag om man inte kan använda rullkoppel till hund på en katt?
Kan man spara pengar så varför inte:P
Klart du kan, köp ett som är för liten hund 

Det viktigast är väl att inte kabinhaken är för tung, den ska vara lätt med hållbar. :)

Bara man har i åtanke att det kan vara knepigt att hänga med i svängarna och "fira in" kisse om någon fara uppenbarar sig… Dte är ju ganska vanligt tyvärr att hundar i rullkoppel råkar ut för missöden p g a detta…
Jag har ett femmeters som egentligen ska vara till liten hund. Fungerar hur bra som helst!

Jag hade ett som katten & hunden fick dela på :) Det har dock gjort sitt nu & just nu har vi inget behov av ett nytt

jag har oxå 2 rullkoppel som e till små hundar o det funkar jätte bra
Det funkar nog bra med flexikoppel som egentligen är till hund. Jag köpte ett som var till småhundar och har till mina katter för 100 kronor vilket jag tyckte var billigt, sen åkte jag ut till ÖoB och hitta flexi koppel för 35 kr?:O Fast frågan är ju hur hållbara dom är :P
Om du har vägarna förbi Ullared finns det gätte billiga flexikoppel där. Jag köpte mina där och fick nog ge max 20 spänn för dom, och då är linan fem meter lång.
Tänk bara på att det är viktigt att ett flexikoppel håller god kvalitet. Dels för att det inte ska trassla, men också för att det inte ska gå sönder om katten blir rädd och rycker…
Har haft mina i tre år nu och dom har aldrig trasslat sig eller gått sönder, även om ena katten har fått lite panik.
När Sotis började få vara ute, (på vårt lantställe) hade jag bara en lång lina som jag höll i handen, när det bhövdes lindadej ag bara upp linan. Funkade jättebra och väldigt billigt. Hemma är Sotis och Sessan innekatter.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk