Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1024 ggr
HeraUrsula
0

Djursjukhuset

Hejsan Alla underbara kattmänniskor här inne!

Jag har varit medlem ett tag men aldrig skrivit, bara läst en massa :) jobbar med hemlösa och så. Nu måste jag bara skriva, tårarna rinner just i denna minut jag skriver. Min älskade snutta Hera en 1 årig hona som jag räddade när hon och hennes syster var 6 veckor, åkte in akut till djursjukhuset i malmö nu på morgonen. Hon har något som blockerar i luftvägarna. Dom vet inte om det är en tumör eller något hon svalt. Jag bara väntar att dom ska ringa och ge mej ett positivt besked. Vad ska jag och hennes 4 små vänner göra utan henne? Är totalt helt knäckt….

Hon började hosta igår och när vi vaknade i morse hade hon ansträngd andning. Jag vill bara ha hem henne. Min lilla älskling.

Tack för att ni tog er tid och läste!

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hoppas verkligen att det går bra för henne. *håller tummarna*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

HeraUrsula
0

Nu har hon kommit hem igen lilla stumpan! Satt i syrgasbur och fick medicin. Hon har astma. Nu får hon bricanyl 2 ggr om dagen, återbesök om en vecka och nya röntgenbilder :-)

Supinesophie
0

Vad skönt att hon klarade sig! Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men vad skönt att de kom på vad som felades henne. Även om det är trist hon har astma.

siddelina
0

Skönt att kissen klarar sig! Min Tessi gick och hostade ett tag och var ur form, så jag ringde till veterinären. Det visade sig att hon har astma och mår idag bra efter att ha behandlats med luftrörsvidgande och kortison. Idag behöver hon inte längre medicin varje dag utan får medicin när jag märker att hon hostar eller verkar ansträngd.

HeraUrsula
0

Det känns bra att jag vet vad det är :-) Även om det är astma. Man blir så förstörd när dom blir sjuka….

siddelina
0

#6 Javisst, jag upplever att det är jättejobbigt när katterna blir dåliga. För jag vill inte att de ska lida. Din misse kan ha ett bra liv ändå, fast hon har astma.

HeraUrsula
0

#7 Jag hoppas det, sålänge hon får bricanyl så andas hon som vanligt. Har inte hostat heller sen söndagsmorse. Visste faktiskt inte att katter kunde få astma bara så :) alltså vid vuxen ålder. Hur gammal e din kise?

siddelina
0

#8 Min Tessi är 14 år och ganska pigg ändå trots sin astma.

Vad skönt att din kisse mår bättre Skrattande