i väntans tider
Nu kan jag börja vänta kattbebisar, min yngsta "tös" ska ha smått, så nu börjar de där sömnlösa nätterna. Hon har börjat vandra och tror att de andra vuxna katterna är hennes ungar, sömnen blir störd för henne av alla sparkarna och hon piper och försöker säja att de kan ta det lite lungt där i magen.
Bild på mamma katt, jag gissar på 4 ungar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till.Hur många gissar du att det är?
Stolt ägare till tre La permer
#1 Fyra men hon bär dem för mej på ett besynnerligt sätt =) kanske är det fler.

vilken söt katt =) vad e det för ras?
# 3 chokladspottad oriental

Vilka stora öron! 
# 5
de ska se ut så.
Åh, jag är så svag för orientalernas uttryck! Det ska bli kul att se hur många små det blir. :) Vad är förväntade färger?
Själv har jag en alldeles nyparad hona och håller nu tummarna för hallontuttar om tre veckor.
Väntade färger lila, choklad . Här kan det "pluppa" ut en siames oxå.
Håller tummarna att din katt är dräktig, man blir så besviken om de luras.

Fina tjejen!
Är detta Bumba?
Oj, så fina färger, spännande! När är det beräknat till?
#9 Jepp Detta är "Bumpa" guldtackan min.
Idag är dag 63
Hennes mage är lite i olag och det tränger på lite från båda ändarna idag. Hon har då inte börjat bädda och "dona" än, så det dröjer nog nån dag till. men jag är på min vakt nu.
hur menar du,besyynerligt sätt? nyfiken.gärna en bättre bild
.
S*Winsnes Wilda

Så spännande det är att vänta på bebbar =) Hoppas det går bra med allt =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#12 Besynnerligt sätt, är att hon bär dem ej så mycket åt sidorna, magen är stor neråt de ligger och hänger tungt under magen =) I natt som va låg vi tillsammans inne i kattrummet där hon ska vara med sin familj. med hjälp av en kastrat hona som älskar småbebisar.
Jag skulle ha skickat dej en bild på magen, men kameran är full med foton och går ej att ladda ner på min dator, måste få hjälp med problemet.
Inga små bebbar än..?
jag har väntat nu i 2 dygn, det är dag 66 nu. det borde sätta igång på "riktigt " snart tycker jag.
Det tycker jag verkligen. ;) Håller tummarna!
Kom igen nu då Bumpa…
Tack tack bussa på henne vet jag, det är så jobbigt att bara vänta och vänta, vak nätterna tar helt musten ur mej.
Har tre förhandsbokningar som väntar på resultat om det blir rätt färg, mönster och kön.
Gud vad fin hon var!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Spännande!
Verkligen söt katt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så roligt med småbebisar snart.
Bumpa är så fin och jag har en förkärlek för orientaler så jag hoppas på bebisbilder snart 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Bumpa är Sveriges vackraste oriental!!
Älskar hennes stora öron, fina "prickar" och hela underbara utseendet.
Så bittert att man inte ska ha en till katt nu. *muttrar och suckar*
Lycka till och visa MYCKET bilder på kissebebisarna sen. Hoppas de brås på mamma :)
# 23 Tack snälla du, för mej är hon också väldigt speciell i sitt utsende. Mycket öppna öron framåtvinklade, jätte snygg haka om man nu ska kolla detaljerna. Hon är också stark i sitt psyke, väldigt orädd dam och kommer överens med alla.
Idag är det 67 dygnet och har inga ungar ploppat ut nu med helgen, får man plocka ut dem å måndag, men så illa ska det väl inte bli. Dom blir annars för stora för att hon ska fixa det normalt,
Ska berätta att Bumpa fick 4 bebisar varav en överlevde ett dygn. Den sista bebisen blev det snitt på. Hon hadde en mycket besvärlig förlossning för första ungen låg på rygg och stoppade upp förlossningen. Bumpa låg inne svårt medtagen på djursjukhuset 2 dygn.
Hon är hemma nu och jag och katten "Pidis vårdar henne ömt i sjukrummet, Bumpa äter PC Baytril och återbesök för ultraljud är planerat.
Beklagar. Måste ja varit en hemsk resa. Skönt att dwt verkar gå framåt för Bumpa :)
Det beklagar jag verkligen. Håller de allra hjärtligaste tummar för att din Bumpa ska bli fullständigt återställd riktigt snart, det är trots allt det viktigaste. Tänker på er!

KRAM både till dig och katten.Det är alltid lika jobbigt när det inte går som beräknat.
Stolt ägare till tre La permer
Hur mår Bumpa nu? Hoppas att både du och hon har "landat" efter denna pärs.
hej!
jag är VÄDIGT knäsvag för orientalernas utseeende/uttryck,MEN jag är livrädd att de går runt och gapar hela dagarna? gör de det blåkattens???
Orientaler går inte runt och gapar hela dagarna! Mår de bra och är glada så är de bara mysiga och underbara. Visst pratar orientaler men de skriker inte!
331 okey.min kille pip här hemma pratar oxå,så då kanske det inte är nån fara. bara orientalerna är tysta NÅN GÅNG.
#32: Men klart de är tysta. De sover väl? Blir ledsen på fördommen att orientaler skriker och aldrig håller tyst. När jag skulle köpa mig en siames så var det många som börajde "men du kommer aldrig att orka. De bara skriker" och när hon började löpa så sa folk "men hon löper inte, tro mig. Du köpte ju en skrikmaskin" liksom va?
Har du träffat en oriental? Om inte så gör det. Åk hem till en uppfödare som har minst 2 och var där ett par timmar så kommer du se att de är underbara. Pratar men att de också är tysta.
(min sitter just nu tyst bredvid mig i soffan ;) )
# 29 Minka. tack för att du frågar. Bumpa är nu på bättringsvägen och det finns nu inget som oroar mej, hon letar givetvis nu efter sina ungar men nöjer sej gott med
Det finns så mycket detaljer om denna förlossning men vill inte skrämma ihjäl de som har dräktiga honor. Jag och Bumpa hadde bara en enorm otur säjer veterinären.

Jag beklagar verkligen att det gick som det gick och jag hoppas att nästa dräktighet och födsel går som det skall.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Tuska, det gläder mig att höra att lill-flickan mår bra igen. Man får ju en klump i magen av att läsa sådana tråkiga historier, men tur att du fick tillbaka din Bumpa igen. Kram på er!