Löp?
min katt är inte fyllda sex månader ännu, men iallafall. Jag tror att hon har börjat löpa. Hon rullar fram och tillbaka på golvet mest hela tiden och gör ljud ifrån sig. Rumpan upp i luften. Jag ska se till att kastrera så snart hon har åldern inne. Men finns det något man ska tänka på nu när hon löper? Förutom såklart att man intr ska släppa ut henne, men det gör jag inte med tanke på att hon är innekatt och jag bor på andra våningen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som löp ja å du kan redan nu kastrera henne. De är bara låta henne vara å se till att hon ej kan smita från öppna fönster m.m
hehe grattis. Min tjej började löpa nyligen knappt 5 månader gammal :-)
Jag köpte P-piller i väntan på kastrering då det inte är bra att löpa så där "hårt" plus att vi inte fick sova på 4 nätter här hemma. 
Hur köper man p piller? Eller jag menar. Behöver man till veterinären först eller är det bara att gå till Apoteket?
Man ringer till djursjukhuset och förklarar att ens katt löper och så skriver de ut. Men du får inte se det som en lösning. Kastrering ska ändå ske så snart som möjligt. Enda anledningen att jag ens valde att ge henne P-piller var för att hon skrek konstant i 8-12h och hon sov ingenting.
Lyssna på detta underbara skrik och föresäll dig det x2 och så i högsta volym hela nätterna och dagarna konstant nonstop, då vill man ge p-piller 
Nej, jag var bara nyfiken. Hon blir 6 månader den 18, i mitt fall handlade det om pengar. Men jag har ordnat det nu så redan imorgon ska jag ringa och boka en tid för kastrering. Har en tid för vaccinering i juni, ska se om man kan sätta ihop dessa och göra bägge samtidigt. Men herregud vad din lät! Haha, då är min hundra gånger roligare att lyssna på för hon piper mest :p
Men man kan ju kastrera redan innan de är 6 månader. Fast är ju iofs inte alla som gör det.
Men det är bra att du ringer imorgon redan
Haha!! Ja och det var i början av löpet. Hon blev värre och värre för varje dag. Att en så liten katt kan skrika så högt är för mig imponerande 
Min veterinär sa att de vaccinerar inte innan 6 månader. Men min blir 6 månader på onsdag. Min katt skriker inte alls just nu, hon piper och mesar sig. Men det kanske kommer, vem vet? Haha! Ja, jag ska ringa redan imorgon. Det är väl jobbigt för de små krabaterna också?
Vadå vaccinerar inte innan 6 månader? Katter vaccineras ju innan 12 v t.o.m? Och kastreras kan de göra innan 6 månader (en del veterinärer). Så blir förvirrad av den informationen..
kastrera menade jag!
9 kastrera kan man osckså gära innan 6 månader…. finns dem vetrinärer som kastrerar kattungar redan vid 12v ålder.
Ja men dit jag ringde sa de att de inte vaccinerar innan dess. Men jag ska ringa imorgon och boka tid för kastrering, En liten fråga bara, hur länge löper katter och hur ofta? en gång i månaden?`Varannan vecka?
11 man vaccinerar katter innan 6 månader å efter 6 månader, man kan kastrera innan 6 månader likväl efter 6 månader, dock är de inte alla som kastrerar under 6 månader, berror på vart man vänder sig till.
En hon katt kan löpa hela tiden mer elr mindre å vissa 2 ggr per år.
minst 1 v löper dem.
#9: Haha ja tyckte det lät galet :)
Och precis som #12 säger så kan man kastrera katten tidigare än 6 månader. Och det är individuellt hur ofta/länge en katt löper.
Men shit! Jag menar kastrera hela tiden. Vet inte varför jag säger vaccinera! Men kastrerar sa åtminstone min veterinär att just de inte gör det.
#14: haha! Ska inte vara lätt ;)
Ja och jag säger att det finns veterinärer som kastrerar tidigare än så, redan vid 12v både på tjejer och killar. Men det spelar väl ingen roll. Huvudsaken att du kastrerar :)
Ja, jag vill inte ha kattungar och jag vill kunna sova! Eller kattungar blir väl svårt när hon inte får gå ut, men i övrigt!
Men hon är ju sex månader den artonde så boka nu eftersom ingen vill kastrera en katt medans den löper, större blödningsrisk då.
Jag ska boka tid så fort jag vaknar imorgon!