Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1092 ggr
Mia
0

Veterinären

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ville bara skriva en tråd om att jag ska till veterinären med min katt imorgon och jag är supernervös, det är ju fredagen den trettonde Tungan ute Jag ska till veterinären med honom eftersom hans ena klo på baktassen står rätt upp, ser riktigt hemskt ut Obestämd Undrar vad dem gör med klon? Hon jag pratade med gav inte mycket information.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

EddaM
0

Jag hoppas att allt går/gick bra =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mia
0

Tack så mycket, vi ska vara där halv två. Glad

Fridaaaa
0

Håller tummarna!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

iiichigo
0

Åh! Jag har precis gjort samma sak. Märkte att Triss bakklor var väldigt korta, och en  blödde vid pulpan, så det blev direkt till vet. Dock inte till min favoritveterinär, utan den som jag nästan ogillar. Men vad gör man inte när kissen mår kasst :( De var de enda som svarade ..

Iaf - hon sa till mig att Triss nu skulle få lugnande och att de skulle se om det var aktuellt att ta bort klon, annars skulle de klippa ner dem och ge antibiotika. Så får hämta henne så fort hon är klar. Det var tydligen fullt på OP nu, så hon skulle få vänta lite ..

Hur gick det för din katt? :)

Hälsningar Astrid :)

Erina
0

Hoppas det gått bra för din kisse hos veterinären, uppdatera oss gärna när du får tid Glad.

Mia
0

Tack för era lyckönskningar! Vi har precis kommit hem och det har gått bra, dem sövde honom och tog bort hans klo på baktassen eftersom den var inflammerad. Veterinären sa att hon trodde att det inte skulle komma någon ny klo, men han är innekatt så han klarar sig utan en klo. Han ska få äta medicin också.. Men utom det så verkar han må bra, han har en krage nu och ett bandage runt sitt lilla ben. Glad

EddaM
0

Vad bra att det gick bra för din misse =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mia
0

Suck! Nu har min katt lyckats få av sig bandaget på något sätt, vad ska jag göra? Jag har försökt få på det igen men jag lyckas inte, bandaget är för trångt så att säga. Veterinären har inte öppet imorgon eller söndag. Är det farligt om han går helgen utan sitt bandage? Han är bara innekatt.. Suck, katter alltså! Tungan ute

[Daisy-Moa-Elsa]
0

När min ena kisse skada sin klo fick hon också bandage och tratt och bandaget kunde jag ta av dagen efter så det är nog ingen fara inte. Behåll bara tratten på så misse inte kommer åt att slicka.

Mia
0

#9 Åh okej, då hoppas jag att det inte är någon fara. Jag tänkte mer på att själva såret kanske kan bli mer inflammerat när han går i kattlådan?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Just det frågade jag med om och hon sa risken var så liten att det skulle hända. Och när vi sen var på återbesök typ 10 dagar efter hade det läkt så fint.

Men konstigt att bandaget åkte av så fort, min kisses satt i 2 dagar, var sånt där som man ser på djurprogammen segt plastigt, som gick upp på 2/3 av benet. Sen för att hon skulle få tvätta sig lite under dessa 10 dagar köpte jag en babystrumpa och fäste med tejp, man får sätta rätt hårt. Den satt väl iallafall i 2-3 hrs varje gång och medans hon var utan tratten så tvättade hon sig.

Mia
0

Åh okej, då får jag hoppas att det läker lika fint hos min kisse. Veterinären sa dock inget om återbesök, bara att jag skulle höra av mig ifall det skulle bli problem. Ja, jag tycker också det är konstigt, jag vet inte hur han har fått av det,han når ju inte ens benet med sin mun eller sådär.. Det var ett sånt som gick upp på benet och var blått.. Veterinären kanske inte hade satt det tillräckligt hårt?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Satt det för löst kommer det lossna som de kickar med benet Skrattande

Det enda jag gjorde var att då och då skölja tassen med vanligt vatten, inget mer.

Du ska se det går bra med din misses tass