Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2178 ggr
[Gemm]
0

Klippmaskin!

Jag behöver raka min ena kille (katt) på magen och har inte råd att köpa en trimmer för 1200 kr (vilket är den billigaste jag hittat av den typen som behövs till ändamålet). Vill heller inte lägga 300 kr på en som funkar 1-2 ggr och sedan lägger av utan jag kommer köpa en bra så fort ekonomin tillåter!

Därför efterlyser jag att få låna en trimmer av någon vänlig själ som bor i Sthlm omgående. Jag vill helst klippa honom här hemma och bjussar mer än gärna på lunch/fika/kaffe om någon t om skulle ha lust att ta sig till mig, annars hämtar jag självklart upp den och återlämnar den, rengjord, dagen därpå på sätt som är lämpligast för dig som lånar ut den!

Jag vill även ha en tråd där vi kan diskutera klippmaskiner och trimmers till våra håriga familjemedlemmar, ge varandra tips och kanske använda tråden för fler som tillfälligt behöver låna en klippmaskin eller få råd om skär, rengöring och underhåll av dem. Lets do this tråd till det!

Jourhemmet
0

Jag har lånat hem en som skulle vara mycket bra och kostade 2000:- funkade inte alls. Katten har väldigt mycket hår och det skulle nog ta mig tio timmar att raka henne. Och hon hatar det och blir rädd för ljudet så det blir rakning hos veterinären istället.

[Gemm]
0

Förvånad Låter minst sagt oroväckande!

Den jag har kollat på är moser max på 45 W http://www.swecat.com/moser-max-1245klippmaskin-/klippare-45w-inkl-skar-nr-7

Har läst recensioner om den och den ska vara riktigt stark, tystgående och även undvika att bli varm om man håller på länge. Priset i länken ligger 800 kr över vad den kostar annars så därav mitt 1200 i mitt första inlägg.

Eftersom jag planerar att raka honom varje vår och sommar nu, han blir på tok för varm med all sin päls, så vill jag investera i något att ha hemma istället för att behöva åka iväg med honom till en veterinär varje år.

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Clases ohlsson har bra klippmaskiner för bra priser måste jag säga =) Ialf den jag köpte.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jourhemmet
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Det är exakt den jag har haft hemma. Funkade inte, men visst har du en katt som inte blir rädd för den så kanske det tar fem timmar för dig Skrattande

[Gemm]
0

#4 Funkade inte för att katten blev rädd för ljudet eller för att den inte klippte genom pälsen?