Behöver hjälp med namn!
Vanda, Wilma, Luna, Bella, Olga, Roza :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Några mer som har förslag? 
Här kommer några förslag: Irma, Dagmar, Elsa, Zabina, Moster, Mimmi, Isa, Nora, Cessi, Kajsa.
Hoppas att du hittar något namn som passar din söta lilla kisse. Jag har två sköldpaddskatter, de heter Tessi och Zabina 
Vilken söt liten tjej.
Några förslag: Cindy, Lola(uttalas Låola), Tyra, Dolly, Lucy, Skrållan, Peggy.
Du får gärna skriva sen vilket namn hon får :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Amarie Amie = vän Boo = vacker Bonni = söt Celia = Himmelsk Charmonie Damanda Emanda Jenna Magemma Marie = älskad Mandolie Meara = Fylld av glädje Meria = Rebellisk Melodisa Memory Novali Ojsan Rallie Stefanie Tenise Tamice Tassinaia (vin) Titilayo = evig lycka Viva Zoë Zanna Åsa-Li Ärtan Moaliza Joy
Vilken sötnos!
Sadie, Kameo, Chloe, Kenza, Felize, Bella, Beth är jättefina namn
~ Ysmn
Tack så mycket!! Jag ska skriva ner alla dom namn jag tyckte var bäst sen skriver jag här igen när vi har döpt henne 
Cecilia är också jättefint förresten! Gör det!
Grattis till tillskottet förresten. 
~ Ysmn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Charli, Nova, Leia, Ella? :) Det är namnen på mina djur och dom är fina tkr jag ;)
#8 Tack så mycket! Ska bli kul 
#9 Ja dom va fina 
Jag vet inte varför men bara jag såg på bilden (<3) så ploppade namnet Doris upp xD
Hon ser ut som en liiiten Doris ;P
Kurt, Sixten, Sigge, Sigurd, Simon, Zimba, Zingo är några namn som jag använt på hankatter som jag ägt och dem namnen är bra för katten som vill lyssna till S-ljud :P

Först tänkte jag på skatbo ! 
Sen tänkte jag på nån som är yvig som ett sånt… Gunde ! 
Medarbeterare på Kost

Nya förslag till en misse som förhoppningsvis faktiskt får stanna hos sin uppfödare tills han är minst 12 veckor, till skillnad från den stackars första plutten du planerade att ta hem.
De i fetstil är personliga favoriter!
Akrobat
Algoritm
Bazil = kunglig (grekiska)
Bravo (=galiciska: modig)
Bastian
Cadillac
Chaos
Cosrian = fotspår/tasspår (irländska)
Dooley (han är ju cremefärgad :P)
Dallas
Echo
Emiro
Firefox
Hurricane aka Harry
Jack Daniel
Jasper
Kitaro
Liam
Minus
Melini (vin)
Morrgan
Macintosh
Okej
Orimo
Rally
Rio
Solo
Toki
Tokaji
Tajm
Tapio (=finska: "skog, härskare över skog och jakt")
Timo
Tarantino
Tanteo
Terence
Terry
Tim
Timmo
Tímido = blyg (galiciska)
Terriyaki
Toshiba
Urban
Valle
Vigor
Wilson
William
Zantu
Örjan
Burre, Milton, Viggo? :)

Kalle.

Åh min favvo färg har han =) Creme =) Grattis till din creme bulle o jag hoppas du hittar rätt namn till honom, själv är jag kass på det =)
Usch för alla dessa oseriösa uppfödare som inte kan ens kan vänta några veckor =( Man kan ju undra hur de vuxna missarna har det o hur många bebbar de får spruta ur sig =( Usch för sådana människor!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Daffy
Roffe
Truls
Jesper
Snuggel (uttal Snaggel)
Kasper
Simba
Pärson
Sixten
Blixten
Smurfen
jonson
janson
Gizmo
Zingo
Casper
Ringo
Rocky
Jackson
Figaro
Gibson
Lycka till med Charmtrollet 
#18, ja verkligen. Det är hemskt att det ska finnas såna uppfödare som inte kan sköta sig, när det liksom finns lag och allt på det, o ändå kan dom inte fatta. Jag tycker synd om alla katter som varit med om för tidiga flyttar och blivit påtvingade att föda ungar
men förhoppningsvis kommer denna kissen få det bra hemma hos oss, ska göra allt jag kan för att ge honom kärlek, umgänge och allt en katt behöver 
#20, Tack! 

Berätta gärna vilka namn du fastnar för, och sen även vilket namn du till slut väljer :) Det är kul att veta :)
Visst kan jag det 

Att föreslå sin egen katts namn kanske inte är bra ? Men är han en sådan som min Forrest så kanske det passar. Men namnet passar bara vissa mycket speciella kissar 
Medarbeterare på Kost
Haha jag hade funderingar på att skaffa hankatt som sällskap till Felicia om hon inte ville vara ensam och jag har alltid velat ha en hankatt som heter typ Sir lancelot eller Mr Butterchurn 
Men enklare namn så är dessa jättefina tkr jag då, Ornico, Lucian, Lucas, Cleo, Magpie, Joseph, Levi, Kelvin, Denver, Alve, Love, 
~ Ysmn
Och Ebbe, finast av dem alla 
~ Ysmn
#25 Hahah vad sött! Såna namn är ju faktiskt lite ovanliga och det gör ju att katten blir lite mer "personlig" om man säger 
# 27
Precis
Nästa hankatt blir nog ett sånt namn här tror jag, det låter så sött
~ Ysmn
Grattis till tillskottet!!
Buddy, Lion, Bear, Teddy, Alve, Alte, Elddon
Du får gärna lägga in fler bilder på grabben! 
Läste länken
, det är alltid tråkigt när inte alla tar djur på allvar.
#28 Säg gärna till när du skaffat en hankatt, och vad du bestämde dig för o döp han till! 
#29 Tack!
ja det är hemskt när folk ska utsätta oskyldiga liv för slarvighet och sånt, det är djurplågeri som vissa inte fattar 
Det ska jag göra,
Dröjer nog ett bra tag dock 
~ Ysmn
# 32 Vilken gospropp! 
~ Ysmn
Han var ju minst lika söt som kattflickan, om inte sötare 
Namnförslag: Pontus, Rizzo, Sammi, Charlie, Mozart.
#33 Ja verkligen 
#34 Ja jag tycker nästan han va sötare än flickan 
Åh vilka underbara huskatter.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Det är ingen huskatt :o det är europeisk korthår.

Hade den första stamtavla med?
S*Luddhuvet´z
Ingen registrerad, hon berättade bara om föräldrarna och om ungens mormor, så jag visste ju vad det va för raser o färger i henne. Ungen var en bladning mellan norsk skogskatt, perser och bondkatt.
Men denna nya hankatten är en europeisk korthår, dock utan stamtavla så jag tror han har någon mer ras i sig, men det är ingen huskatt iaf.
Ingen registrerad, hon berättade bara om föräldrarna och om ungens mormor, så jag visste ju vad det va för raser o färger i henne. Ungen var en bladning mellan norsk skogskatt, perser och bondkatt.
Men denna nya hankatten är en europeisk korthår, dock utan stamtavla så jag tror han har någon mer ras i sig, men det är ingen huskatt iaf.

Kan ju upplysa om att europee är detsamma som en huskatt med stamtavla och är en väldigt liten och kontrollerad ras.
Har svårt att tro på att det skulle vara europee i honom utan att sett bevis på detta genom föräldrar stamtavla. Många och jag menar många säger att det är raser hit o dit i katterna för att det skall låta bättre men ärligt, det finns långhåriga huskatter naturligt och många tror de har köpt en fin och renrasig katt och betalat mycket pengar för dessa o sedan får de reda på att det är en huskatt de har. De kommer ju inte älska katten mindre men det är tråkigt att de skall bli lurade.
Sedan tar raskatts ägare tester på sina katter innan parning, lite olika för olika raser och jag vet inte exakt vilka man testar för när det gäller euorpee men jag vet att det är en del.
Jag vet att du kommer älska din lille plutt oavsett vad han har för ras i sig. Men vet att många säger att det är europee i för att det just är svårare att se om det skulle vara det.
S*Luddhuvet´z
Jo det är klart.. men jag bryr mig inte så jättemycket om rasen i sig för jag hade ändå inte tänkt para honom med någon. Huvudsaken är att han är söt, och att han kommer må bra, så kommer det nog inte vara några som helst problem att älska honom, för jag tycker dom flesta katter är ursöta, och så älskar jag färgen på honom också, den är inte sådär röd som vanliga huskatter/bondkatter är utan mer krämfärgad, och det gillar jag

Det är något speciellt med cremevita husisar :)
#43 Ja jag kände det med, det va bland annat det som jag föll för
vet inte om jag nämnt det innan.. men ändå 

Inte bara creme husisar =) Alla creme katter =)) Är lite creme tokig o tycker att det är finare än den riktiga röda meeen det e jag det. Och att jag sedan har en helt underbar creme kille hemma det är ju underbart =) och jag lägger in en bild på honom för han e ju så fin ♥
Tvivlar inte alls på att du kommer älska din lille kille =) Och i framtiden om du blir intresserad så kan du ju ställa ut honom med =)
Ps: min kille är utan vitt och en Norsk Skogkatt vid namn Fengari som betyder måne på islänska =)
S*Luddhuvet´z
#45 Underbart söt!
Jag älskar både röda,rödvita och cremefärgade katter, har ju en röd "husis" :)
#45 Han va ju hur söt som helst, han ser riktigt ståtlig ut!
Creamfärger är väldigt fint, inte bara på huskatter som du säger, jag håller verkligen med. Det är en jättefin och mysig färg och passar säkert dom flesta raser!
Men kan man verkligen ställa ut en bonnkatt då? För om det går så skulle jag verkligen kunna tänka mig göra det 
#47 Ja det kan man
Om katten är fullvaccinerad, chipad (vilket är självklart så klart ); och att man skaffat ett "huskatt-intyg", finns en bra tråd om det här någonstanns på katter.ifokus :)
#47 Jag ska ställa ut min huskatt i höst :) ska bli spännande men jag tycker det är mycket att hålla koll på, vaccination, huskattintyg, bli medlem i en kattklubb, fixa burskynke, hålla koll på när 1:a betalningsdag är, skicka utsällningsanmälan.. Men här är några länkar om kattutställning
http://www.katter.nu/utst/show.htm
http://hem.passagen.se/scrollan3/utstallning_for_dummisar.html
http://www.katteriet.se/?page_id=259
#48 Jaha men då kanske jag gör det då, för vaccinera och chippa den hade jag ändå tänkt göra :) men hur skaffar man sånt huskattsintyg? :o
#49 Ohh det kanske blir för svårt för mig då, för det är ändå min första katt, eller inte helt första, men den första som jag kommer att ha hand om på egen hand utan föräldrars uppsyn om man säger, o då kanske jag borde ha den här "kattvanan" lite innan jag ställer ut honom så jag vet vad jag hanskas med. Men jag ska läsa igenom dom länkarna lite o se vad det står 

Och jag som ställt huskatt i flera år tycker att det är super kul och det är kul att min lilla tjej har vunnit så mycket som hon har. Men även om hon inte har vunnit så har alltid en utställning varit kul. Jag är lika bra förlorare som vinnare hoppas jag ;) Nu till helgen skulle jag ha ställt henne men jag missade hennes vaccinerings datum sååå jag får absa henne men det gör inte så mycket, jag skall dit ialf och på söndag så ställer jag ut killen där uppe #45.
På sveraks hemsida hittar man oxå mycket info och alla deras utställningar finns på en lista där =)
S*Luddhuvet´z
#50 Min katt är min andra katt men det är första gången jag ställer ut. Jag tror du fixar det, du behöver ju inte ställa ut första året, lär känna katten först. Kanske finns det någon i närheten av där du bor som också ska på en utställning du kan fara på så h*n kan hjälpa dig där :) Du kan fara och besöka en kattutställning, jag har varit på två kattutställningar och bara kollat hur det ser ut och så.