Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1207 ggr
wickedshadow
0

Lösning?

Jag bor i en etta som alltid är grymt överhet, främst om nätterna. Det spelar ingen roll att jag öppnar fönsterna med haspen, för att rummet ska bli svalare måste jag öppna hela fönstret op vid gavel. Men, jag vet inte hur jag ska göra. För min katt är 6 månader och jag bor på andra våningen. Jag har ingen balkong så jag kan inte näta in. jag hade tänkt be någon göra en ram med när åt mig att sätta fast, men det tar ju sin lilla tid även detta eftersom det måste finnas tid och jag är kass på sådant. hur kan jag lösa detta? känns så taskigt att stänga till köket för att kunna öppna fönstret i vardagsrummet.

AnneN
0

Ett sätt är ju att skaffa myggfönster, ett annat är att sätta upp fönstret som du skriver att du gör och ställa fläktar i fönstret som drar in friskluft och blåser ut den rummet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#1 Myggnät kan en katt lätt ta sig igenom, det gjorde mammas och deras grannars katter in till syrrans rum.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wickedshadow
0

Tack! Jag ska skaffa sådana ramar med myggnät att sätta upp, men jag är själv dålig på sådant så jag har en som ska fixa det. Dock vet jag ju inte NÄR det blir. Så jag söker ju mest en tillfällig lösning

AnneN
0

#2 Ja visst de kan ha sönder det och ta sig genom, men om man bor i en 1:a så antar jag att man har ganska bra koll på vad katten pysslar med när man är hemma iallafall.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

wickedshadow
0

Hehe, säg inte det. Jag haspade upp mitt fönster en gång. det var inte så mycket, men tillräckligt för att hon skulle kunna ta sig ut. men jag satt precis vid fönstret och tänkte att jag har koll. Mitt i allt ser jag hur halva hennes kropp är utanför på fönsterbrädan. Jag får panik, hon får panik av höjden och springer in igen. Haha! Så ja, där är jag mest orolig.

blondifire
0

finns färdiga såna myggnätsramar. lidl hade här förra veckan och jag antar byggföretag som bauhaus har..

S*Winsnes Wilda