Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 921 ggr
[Tizzelizzan]
0

göra ute katter till innekatter???

Jag har 2 katter som alltid varit ute sen dom va små. Dom är nu 4 år gammla. Vi ska flytta från hus i skogen till hus i stan och jag vill inte ha ute katter då. Dom har juh alltid kommit in och äter och gosar osv. Och vintertid är dom mer inne än ute, men dom har juh alltid alternativet att gå ut när dom vill.

någon som har erfarenhet om de kommer gå att ha dom inne på heltid? kanske man kan bygga en rasthage men de mste vi be om lov eftersom vi ska hyra hus. Så om de alternativet inte finns?

Jourhemmet
0

Jag har hjälpt väldigt många hemlösa katter och endast en enda ville ut igen, så visst går det. Näta in balkongen och se till att dom har stora klösträd att ligga på och busa i. Lite mer aktivering kan behövas till vissa katter.

[Anunnaki]
0

Hemlösingar som farit illa nöjer sig lätt att vara inne men om de får chansen så vill de ut när de känner sig säkra på att få komma in igen.

Ingen av mina elva katter skulle acceptera att bli innekatter utom möjligen Frida som många gånger inte går längre än till någon kattbädd på terassen.

Fundera ut ett bra förslag till kattrastgård som absolut inte gör någon åverkan på huset som ni ska hyra innan ni tar upp frågan med den som äger huset. Helst ska katterna kunna gå från huset direkt till rastgården genom källarfönster eller ytterdörr.

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag tror det går jättebra eftersom ni flyttar, dom känner att dom gör inget ute i friheten på det nya stället eftersom inget revir de har att passa.. Har nyss flyttat med en 13 åring som fått gått som han ville och han visar inte att han vill ut. Jag har nätat in en altan så han går ut och kollar ibland.

Linnslins
0

Vi flyttade 100 meter och då blev utekatten en innekatt och det har fungerat. Vi nätade in balkongen så att han kan sitta ute och spana. =)

I början innan vi fixat balkongen och sådär så var det lite jobbigt för honom. Han verkade lite nere och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Men vi skaffade en feliway som gjorde susen och sen fick han som sagt gå ut på balkongen =)

Ibland kan han göra försök att smita ut genom ytterdörren men vi är vana vid det och stoppar honom.

Aktivering har inte fungerat så bra för oss då han inte tycker om klätterträd och leker ytterst korta stunder med olika leksaker. Utan det är just möjligheten att sitta ute som har gjort honom gladare =)