Iams foder
Jag tycker inte att Iams torrfoder nämns så mycket här. Är det för att folk inte tycker att det är bra eller?
Mina missar mår toppen av det och det är bra storlek på dem också, så de sväljer dem inte hela.
Vad säger ni andra om Iams?
jag tycker att det är ett bra foder till våra katter. och dom är också nöjda med IAMS multicat proactive. ingen har blivit sjuk. än så länge

Har prövat att gå över till det ett par gånger men det har luktat så förfärligt äckligt om pottan att jag gett upp! Fast katterna älskade det, såg fina ut i pälsen o var bra i magarna!
Lukten gör mig inget, bajs luktar inte rosor precis
Huvudsaken är att de är fina i magarna, och det syns i lådan.
Jag skulle inte köpa iams.. http://www.iamscruelty.com/

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gör gärna lite kritisk källgranskning innan du postar såna inlägg.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Okej det är en PETA-sida, men IAMS finns även listad här på iFokus i en artikel om djurfoderföretag som testar på djur.
Okej.. några mer synpunkter på själva fodret?
#6 Skapa gärna en egen tråd ang djurförsök, eftersom det är en het potatis och tydligen innefattar andra märken om det stämmer.

Jag vet många katter som mår kanonbra på IAMS. Men efter att ha läst en bloggartikel som granskar det här med konserveringsmedel i djurmaten så kommer jag avråda folk från att köpa IAMS och de andra berörda märkena!
#8 finns redan massa såna trådar.. Så antingen har du inte läst dem eller så bryr du dig helt enkelt inte.
#10 Nej, jag har inte läst dem, och jag är inte heller intresserad.
Djurförsök kan ni diskutera i andra trådar som finns, eller skapa en egen.

Mina katter får Iams och har fått Iams i flera år nu, de mår kanonbra på det fodret. Jag kommer inte att byta i första taget, det är bra, prisvärt och omtyckt av katterna.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Det enda jag kan klaga på är att ena missen fortfarande kräks några gånger i veckan, har inte fått bukt med det. Men det behöver ju inte bero på fodret. Har provat massor av sorter, men detta är det enda fodret som de blir bra i magen av.
Nu är min 15 kg säck snart slut, funderade på att byta till något annat med ris för hennes mage, det blir ganska tröttsamt att torka kräkor jämt. Man vet inte, det kanske hjälper?

Katter ska äta kött, inte ris, potatis eller vad foderföretagen nu tutar i oss att katterna "behöver". Katter är rovdjur och inget annat.
Skynda långsamt så går det fortare.
#14 Jag vet mycket väl vad katter "ska" äta. Men det finns undantag faktiskt. Alla har inte hälsan, och kanske behöver annat foder.

Hälsan? Hur kan något annat än naturlig kost vara det bästa?
Jösses.. det finns katter som av olika skäl inte kan äta alla foder. Men det kanske du inte visste om?
Jag känner mina katter, jag vet vilka foder de inte tål osv, så några moralkakor undanber jag mig.

Frågan är.. har du provat?
Svaret är.. jag har provat massor av olika foder!

Jo det har jag med.. men har du provat ge kött?
Ja.
min kisse testade för nåra år sedan Iams light,det fick jag bittert ångra.
alleles för mycket fibrer för honom som har förstoppningsproblematik! han blev inlagd i 3dygn och jag blev 9.000kr fattigare TROTS försäkring hos agria.