kala öron
Hej, jag har nu upptäckt att min ragdoll har kliat bort (tror jag) hår från öronen, inga sår, ingen infektion, ser bara ut som att håret på öronen är borta, någon som vet vad det kan vara? Är han allergisk mot rc- kitten fodret?

Har du varit hos vet. och uteslutit skabb, svamp och diverse parasiter?

#2 Idag behöver du inte åka in. Om katten mår bra för övrigt så är det ju inte så akut att det behövs tittas på på en söndag. Jättekala var ju inte öronen än iaf. När du beskrev det trodde jag att öronen var helt utan hår.
nej, det är inte så farligt.. men jag kom på nu att mina katter åt RC kitten tills vi köpte RC sterilised, när det nya fodret tog slut så fick de äta RC kitten igen då vi hade lite av det kvar- kan ju vara att han inte tålde det då? så nu ska vi ge dem sterilised endast och se om det blir bättre..
förresen, hur lång tid tar det för håret att växa ut?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har katten legat i solvärmen ? Öronen är känsliga för både kyla och värme. jag tycker inte det ser ut som en allergi

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om han fäller nu så kan det hända att han även byter hår där. Men kolla så han inte har fått löss eller nått med.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
tack för svaren!
Ja han tappar otroligt mycket hår nu så kanske har med fällningen att göra! jag ska klippa bakklorna ifall det är så att han kliar dig mycket, (fast jag har inte sett honom klia sig så mkt)… men endå, sen ska han bara få torrfoder för visst kan det vara så att han är allergisk mot lidl´s kattgodis? för det började ett tag efter vi började ge katterna det.. för jag tror att det är en allergi.
han har inga tecken på infektion i örat, inget svart eller så som tur är! hur vet man annars att det är löss? måste jag gå till vet?