Gissa...

En radio styrd bil
en hund..

jag tror det är dammsugaren.. det grymma monstret som stjäl deras dammråttor 

SilverTail, rätt! Men vad kan det vara för hundras… (inte min egen)?
en chivaua? =)

:) Nja ganska så mycket större…

En rottis eller en schäfer.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ännu större…

Grand danois, leonberger, Irländsk varghund, Borzoi eller Greyhound.Hur många gissningar får man göra åt gången?

Äsch gissa på bara, men inget av dessa stämmer…

Saluki, Whippet, Sankt bernhardhund, Old english sheepdog, Collie, Bearded collie , Afghanhund eller Belgisk varghund?

Nope, nope, fast är verkligen alla dessa raser större än schäfer och rottis?:)

Ungefär samma storlek och större. Är det en blandras?

Nope, det är en renrasig och stooor jycke, svart till färgen…

New foundland?

Nej inte det heller. Inte så vanlig ras kanske. En trimras om jag inte missminner mig.

Risenschnauzer? nä..den är ju vanlig…..just nu kommer jag inte på nån mer ras som är stor och svart… stor pudel finns… men den är nog inte tillräckligt stor..
har den trubbig eller lång nos?
långhårig eller korthårig eller mittemellan?
Strävhårig?
Trimmas genom ryckning eller klippning?

Anki, rätt, Riesen är just vad det är! Inte så ofta man ser rasen här i Sthlmstrakten numera ialla fall. Min kompis familj har dock två, snälla, gigantiska Max (den som krämde katterna på bilden:) och tuffa Minja (som jobbar som väktarhund). Har tyvärr ingen bra bild på Max stående ensam, på bilden syns han med min Malte och sin kompis Micke (som är en släkting till din Irma:)
Någon annan som har en rolig gissa-bild?

#18 oj..hade jag rätt..var enda stora svarta hund jag kunde komma på just då.. och du har rätt.. den ska trimmas.. den brukar man klippa har jag för mej….mellan och dvärgschnauzer ska ryckas om dom ska ställas ut.. ialla fall dvärgen..jag har ryckt min några gånger men jag är ingen utställare så nu klipper jag henne..tar några timmar att rycka en dvärg.
Risen var min dröm hund..men jag träffade två en gång och dom var inte still en sekund.. och jag insåg och har även pratat med dom som har haft risen att dom behöver god disciplin och är lite hård lärd..jag vet inte…men jag valde en dvärg då i stället.. var inställd på en mellan men min sambo ville ha modell mindre.. och med skägg..så dvärg blev perfekt..
en liten bild på Irma som är söndags fin i klänning :-)