Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2309 ggr
TIMMY
0

plugga ifred

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alltså, jag kelar med mina katter hur mycket som helst mer än gärna, eftersom jag är hemma hela tiden så har jag ju tid för dom liksom. MEN, när jag sätter mig för att plugga, det är som att trycka på en knapp, kan inte ens smyga, dom kommer som ett brev på posten och bara SKALL ligga på mina böcker, på tangentbordet, leka med pennan osv. Speciellt Kip, han är lite speciell och jag gillar ju det hos honom men jag måste plugga!!Har försökt "låtsas" skriva i ett annat block så att han skall vilja ligga där men icke. Kan jag lyfta bort honom igen och igen eller kommer han att bli stött och börja tex protestkissa? Jag vill ju inte förnärma honom men allvarligt, jag måste klara av matten annars är jag toast! Eller är det bäst att bara ta en stund med honom och vänta ut honom tills han blir sömnig? Har provat detta och förökt putta lite försiktigt när han väl sover….med delat resultat. Han får inte nog verkar det som? haha Söta Kip! I nuläget måste jag skriva typ under hans buk lite lätt, han har störtkoll på vart han skall lägga sig för att få maximal kontakt! Inte lätt de här asså…i-lands problem typ.

voice
0

Haha! Känner igen mig, om än inte i samma skala. Min Musse tycker oxå om att ligga och "hjälpa till" med uppsatser på datorn, genom att ligga på tangentbordet… Han ger sig dock ganska lätt om man lyfter undan honom, men lite jobbigt är det när han kommer med sina leriga tassar och kliver i böckernaTungan ute

Känner ju inte din katt, men skulle rekomendera att bara lyfta ner honom elr stänga dörren någon halvtimme då och då. Du verkar ju ha mkt kontakt med honom annars, så risken att han dör av sälskapsbrist är nog inte så storSkrattande

Lycka till med matten!

TIMMY
0

haha, jo jag har förstått att katter kan vara så här. Jag känner ju honom inte så väl heller, har bara varit här i knappt två veckor. Jag har inte hjärta att putta/lyfta bort, han verkar bli lite sur faktiskt. Jag får försöka lura honom att tro att jag pillar med honom, det brukar funka efter kanske 10 minuter när han har "lagt" sig.

Jag är ju mammaledig tills i september och pluggar nu matte c på flex. Har inte pluggat matte på ca 10 år så jag upplever många "luckor". Men det skall nog gå, har NP i maj….fredag den 13:e maj! Lite OT men jag har blivit tipsad om att göra en "mind-map" trots att det är matte det handlar om för att lättare få en överblick över alla jobbiga begrepp, bara inte katterna biter i den på samma sätt som i boken….haha, den kommer INTE kunna säljas vidare den inte, dom sätter tänderna i en sida och drar! Ser görkul ut, jag bara skrattar!

voice
0

Haha, han verkar ju vara en riktig charmknutte iaf!

Jag hade själv lite problem med matte C, blev sjuk och skerv nationella fullproppad med alvedon… Största frågan var på en sida i boken jag inte varit med på när vi gick igenom och därför struntat i, men på något sätt löste det sig ändå! Hoppas det götr det för dig med!

TIMMY
0

taaack! Jag hoppas verkligen, eftersom jag sökt in på högskolan till ett program där man måste ha matte c, kompletteringar skall ju in den 21:e juni tror ja det är. Kan tänka mig att man inte är så upplagd för prov när man lever på alvedon! En jag känner tog beta-blockerare innan ett prov och det gjorde tydligen susen. Känns dock lite weird…

AgnetaB
0

Jag har samma "problem " med min kattunge som varje morgon mycket tidigt kommer in o spinner som en tok. Jag klappar  i halvsömn då jag inte har hjärta att varken stänga dem ute el låta bli att klappa , så får ju skylla mig själv…

Jag vet ju att jag uppmuntrar det när jag klappar o skulle självklart krypa under täcket o nonchalera henne men vill inte det heller.

Cheapo
0

Japp, min Ansgar ska också ALLTID kela och leka och sådär när jag ska börja plugga (han är inte alls särskilt kelig av sig i vanliga fall), och om jag inte kelar med honom blir han sur och börjar dra i mina anteckningsböcker som jag läser i Tungan ute

Cindy
0

Skapa rutiner och följ dom så lär sig katterna snart. Lek massor med dem en kvart innan du ska plugga, t.ex med en fjädervippa. Göm därefter godispå olika ställen eller i aktiveringsleksaker så att de är distraherade medan du kommer igång. Se till att det finns mysiga sovplatser till katterna bredvid skrivbordet, lägg ut tidningar eller liknande där omde nu gillar att ligga på papper. När katterna kommer och vill busa/lägga sig på grejerna så lyfter du dem helt enkelt över till platsen du valt, säg ingenting alls utan bara ignorera dem när de kommer och flytta konsekvent bort dem. När du är klar med studierna så sätt dig i soffan och gosa med katterna, beröm dom rejält för deras tålamod och visa att det är i soffan man får mys och uppmärksamhet, inte vid skrivbordet. Med tiden vänjer de sig, men hur snabbt det går beror på deras personligheter och hur konsekvent du är. Låter du kisse lägga sig på tangentbordet en enda gång så blir det en lek att se hur man ska göra för att få dig att vekna. Lycka till!

Vänliga hälsningar
Cindy

jossan007
0

Hmm, när min katt blir jobbig brukar jag gå in på mitt rum, eller i badrummet, stänga dörren och sitta där istället. Jag tror inte dom mår dåligt av det om man är med dom mycket ändå :)

TIMMY
0

Tack Cindy och alla för era tips! #7 - Helt underbart inlägg, verkligen tack!