Mask - igen..
För några veckor sedan fick vår ena katt mask(inte första gången). Vi avmaskade och nu har han fått de igen!
Vi har två katter, med det bara den ena får mask så här ofta.
Så jag satt och funderade om det finns något man kan ge regelbundet för att hålla masken borta?
Jag kan ju inte direkt säga till honom att sluta äta råttor..
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Tyvärr finns det nog inte det, man ska ju avmaska när man ser att dem har mask, jag avmaskar mina katter nu en gång på våren och en gång på hösten:) Aldrig haft mask på mina (än. pepparpeppartaiträ).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jo, vi avmaskar så fort vi ser han har det. Men det börjar bli så ofta, på ca 8 veckor har vi avmaskat två gånger, och nu till sommaren antar jag det blir oftare.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
#2 Okej hmm… Ja vissa katter kanske lättare får det, eller så biter kanske inte avmaskningen? Jag hade ringt och rådfrågat en veterinär :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1: Du ska inte avmaska katten utan att veta att den har mask. Det är dumt att avmaska bara för avmaskandet. Vi vill inte ha resistenta maskar!
Vad använder du för medel?
#4 Ja många säger det men veterinärer jag har pratat med har sagt att man ska göra det på katter OM dem äter mycket möss vilket min hane gör.
Jag avmaskar ALLA katter jag får hem.

Katter som går ute och äter möss/råttor/småfåglsar återsmittas ju direkt så därför måste man om katten blir dålig av sin mask avmaska den.
Stolt ägare till tre La permer