Kattsamlare

Oj jag trodde du menade riktiga kissar, då ligger jag kanske lite illa till (skulle elaka tungor säga ialla fall:)
Jag brukade samla på allehanda kattprylar, men det blev för fullt… Så det mesta ligger nedpackat i förrådet nu för tiden. Några väl valda saker står framme, men nej jag kan inte säga att jag samlar på det fortfarande. Men hittar man något särdeles fint så… Nyttoprylar med kattmotiv brukar oftast fungera fortfarande dock:)
Någon annan kattsamlare?

Jag fick kalla korar längs ryggen när jag läste din rubrik, djursamlare är ett gissel. Vet ni att den som är den vanligaste som åkerfast för djurplågeri (när det gäller hästar i alla fall) är en kvinna 45-55 med utflugna barn som har ersatt sina moders känslor på djuren och har så många att hon inte har råd att ha dom alla. En kvinna som vill känna sig behövd, där barnen är utflugna. Det är tragiskt, jag försöker att begränsa antalet djur och har nu 3 katter och 3 hästar men en av hästarna ska säljas.
Just nu så är det ända jag samlar på det är poäng på utställningar med hästarna, jag var därför tvungen att köpa Kiara i höstas då hon blev till salu för hon har slagit min andra häst två år i rad i poäng räknat. Få se till sommaren om hon klår den andre anars får jag gräva ner mig för hästen får inte bli sämre hos mig.
#0 katter på bilden, några av dom skulle jag kunna tänka mig faktiskt.

#1 var kanske en illa vald rubrik,,, menade om någon samlar på katt saker..prydnad eller nått som har en funktion i form av en katt :-)
att samla på levande katter är väl inget negativt om man sköter om sina kissar och ger dom det dom behöver,,,:-) har man många djur och sköter om dom ska den personen ha en eloge tycker jag,,,,finns inget som säger hur många katter (eller vilket djur som helst) som man får ha… ingen som har med det att göra så länge dom är väl skötta,,,jag har 6 marsvin och fler lär det bli misstänker jag,,,
#2 som sagt..en illa rubrik…. :-) oj.. då ligger jag illa till..en son utflugen och dotter som antagligen flyttar inom några år :-) men jag kommer nog inte samla på hästar..marsvin i såna fall :-)

Det är tydligen sådana mammor som lever genom barnen dom går över och får sitt jag genom djuren. Alla som har många djur är ju inte djur samlare i ordet djursamlare ligger ju just det att man bara vill ha mer och mer. Jag tycker då att dina katter är bättre att samla på också kan man ha många individer djur för att man just vill ha dessa. Någon gräns för när man är djursamlare finns ju inte, det är ju när man får så många att man inte kan ta hand om dom. Som med dammråttor 

#4 visst är det kanske bättre att samla på prydnas djur.. men åt andra sidan så ger ju dom inte så mycket som ett levande djur gör,
dammråttor samlar jag ju också på förstårs…men dom behöver man ju inte utfodra och kela med lika mycket som en katt :-)

Diskussionen kring dammråttor får mig att tänka på en kattprylssak jag har i någon gömma, en kakelplatta med något visdomsord kring detta och katter vill jag minnas… Måste leta reda på:)
Ja usch ja, jag har sålt katt till en sådan katt/hundsamlare, jag var t o m där och levererade katten och märkte inget, hon var bra på att dölja sakernas tillstånd… Som tur var upptäckte den mera nära omgivningen detta, och jag tror de flesta uppfödare tog tillbaka sina katter och att de fick det bra i slutänden. Min kisse flyttade till annan uppfödare i de trakterna (Göteborg), hon är idag 12 år gammal. Kvinnan ifråga var i 40 årsåldern med flera mindre barn när detta hände, inte helt genomsnittlig m a o.
Å andra sidan så har väl detta gjort mig mer uppmärksam på vem man säljer till förhoppningsvis, jag har blivit riktigt duktig på att slingra mig ur vissa förfrågningar…:)

#6 jaa usch..det där är nackdelen med att sälja djur, Oftast är folk seriösa men som du säger,,en del lyckas dölja saker och ting fast man är på plats. Man tycker att en ras katt eller hund kostar mycket pengar..från tusen och uppåt, men att dom kostar tycker jag är bra för ofast är det ju seriösa människor som köper då.
ser fram emot att se om dammråttor och katter :-)

man kanske skulle bara ha såna? blir nog lite väl tyst omkring en då

Ja de är ju inget att gosa med direkt, och inte spinner de heller…:)

#10 gosa med en dammråtta slutar inte bra,,,,man nyser så väldigt av det skulle jag tro:-)

Inte gosa med en spindel
jag skulle vilja ha en stor lurvig men inte giftig
men jag har en man som är fjantig
han säger jag får välja och valet lätt för jag kommer aldrig älska någon så mycket som han