Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2152 ggr
Cazzos
0

Föll omkull

Har skrivit mycket om min katt Noggis här på Katter iFokus, så ni känner väl igen er med namnet nu då.

Iallafall, idag så skulle han spy, han började jama konstigt och blåsa ut luft ur munnen (han har alltid gjort så) och börja mummel-jama och jag gick till hans toalett och sa "Kom då Noggis!". Han skyndade sig till mig och jag puttade in honom lätt i badrummet där jag lärt honom att han ska spy.

Nu är det såhär att han typ ramlade på sidan (vet inte hur) och bakfötterna var stadigt på golvet men framkroppen låg ner på sidan och han försökte sprattla sig upp på alla fyra igen.

Hände det något knas i huvudet eller varför ramlade han bara sådär? Det såg lite läskigt ut men han kom upp på fötterna efter ca 5 sekunder.

tuska
0

Han gjorde nog så där för att lättare få upp kräket, så får jag det till att vara.

Jourhemmet
0

Köp kattgräs till kissen om du inte gjort det Glad

IceJossan
0

Mår han illa och ska spy upp hårboll kanske han inte kunde koncentrera sig på att stå stadigt på benen. Det gör inte jag heller om jag mår illa, det enda jag tänker på är att hinna till toan.

Han är ju ändå en gammal herre, och att snubbla är ju lätt, framförallt om man börjar bli till åren och alla leder inte riktigt hinner med som de gjort förut.

Mår han bra för övrigt nu?

Cazzos
0

#1 Jag tror inte att spyan kommer upp lättare om han ramlar ner platt på sidan med framkroppen och bakfötterna fortfarande står kvar.. som #3 sa så kanske han tappade balansen, han är iofs 17 år gammal! Sånt kan hända, har jag förstått nu efter #3's inlägg.

#3 Jadå, han mår bra, det var bara varför han ramlade som jag skrev tråden, annars mår han som vanligt Glad

Han har sovit hela dagen idag efter att han fick sin frukost.. han har inte sovit så bra på 2 dagar så jag låter honom sova ut idag :)

Det är trots allt helg Flört

Jourhemmet
0

Min ena katt lägger sig så när han ska kräkas.

Cazzos
0

#5 Läskigt! Obestämd
Kan du möjligen ta ett foto så kan jag jämföra?

Jourhemmet
0

Ska försöka tajma in med en kamera. Han mår för övrigt så bra och är så busig min lilla älskling så jag brukar säga att han har ADHD. Jag brukar ha kattgräs hemma för att han ska få upp hårbollarna lättare

Cazzos
0

#7 Hehe okej tack :)

Informera mig här på tråden så fort du får ett foto Skrattande

Jourhemmet
0

Ska ske..Skrattande

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här var jääättelänge sen tråden skrevs men #9 Har du fått tag på ett foto än? Tungan ute