luktar gott
min hanhund hugin luktar så otroligt gott om både öron och tassar… stämmer det att dom luktar äckligt i öronen så har dom förmodligen öroninflammation?

Vad mysigt det låter, att du tycker din hund luktar gott, lisette! Själv är jag inte så jätteförtjust i hundlukt… Med undantag för min Malte som naturligtvis luktar gott som nybadad och bara för att han är min hund:)
Jo det har jag också hört, luktar deras öron illa så är det öronskabb eller inflammation.
Vad har du för hund, lisette? Någon fin bild på honom kanske?

nej blöt hund luktar ju inte speciellt gott.. :) men hans öron är underbara! hade jag kunnat så hade jag visat dig… :)
hugin är en tvåårig labrador/bordercollie. han älskar att bada, hoppa från klippor och trampoliner.
på bilden är hugin till höger och hans helbror munin till vänster.

har en bild i mitt fotoalbum på hugin och vår tik nadja. hon är bernersennen/schäfer/rottweiler och labbe. vi fick henne för ett halvår sedan eftersom hon inte trivdes där de förra ägarna bodde.
vad har du för hund? bild?

tro mig, han är busig..
vilket jag tror att din malte oxå är. stämmer det??? härlig hund!

Superbus, glad, glad, glad hela tiden, så man blir alldeles matt ibland…:)

hehe, låter som min här hemma. men det är härligt!

jag gillar lukten i tassarna mellan trampdynorna på hundar..luktar så gött.. :-) (om dom inte har klivit i nått äckligt förstårs
)
stämmer nog bra det där med öronen..luktar dom urk så har nått där som inte ska vara där. Hundar med hängande öron som gillar att bada typ labbe kan få väldigt jobbigt med inflammationer då fukten ligger kvar… såna ska man försöka vädra öronen på men det är ju lättare sagt än gjort många gånger.. ett alternativ är att man torkar ur öronen ofta på dom …
Skägget på min luktar inte gott ibland..fastnar allt möjligt där i…
fina hundar ni har,..här en bild på min

#8 jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaa
din hund är så fin, kan man träna Agility med dom eller tycker dom att man är dum då
Vad är det för hund du har Irma? Är det en dvärgszhnauser?(stavning?)
Söt som socker är hon iaf.

#9, #10 japp en dvärgschnauzer..en stor hund i litet format.
man kan träna agiltiy med dom, lämpar sej mycket väl för dom har jag hört… men jag har inte gjort det med henne….
Egentligen ska öronen vara liggande men inte på henne inte.. hon drar dom bakåt..och när hon är ny trimmad står öronen rakt upp och åt sidan…i olika vinklar..hon ser ut som en vingmutter då :-)
pigg,,alert,,,busig..lätt lärd… hon kan "give med five" lärde jag henne på 20 minuter… hon kan även "mussen" alltså pussen.
så det är underbara hundar…